Klacht: Slechte bezorging en app niet afdoende

op 30 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op maandag 19 juni zou een postpakket bezorgd worden. Via de app kreeg ik een tijdvak door. De app gaf ook door dat de bezorger onderweg was. Geen pakket ontvangen. Op dinsdag weer een melding via de app dat de bezorger onderweg was en weer een tijdvak. Weer geen pakket! Dit betekent dat ik moeite doe om thuis te zijn, ik heb dat pakket nodig, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg. Klantenservice (betaalde service!!) kon niet meer doen dan oplezen wat ik ook al in de app zag… Via de app is het niet mogelijk melding te doen (of ook maar te reageren). Morgen opnieuw? Drie dagen wachten (en dan hoop ik maar dat het pakket morgen komt!) vind ik echt te gek!

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als PostNL bezorgt op momenten dat zij dat aangeven. Dat het uit de tijd kan lopen, heb ik alle begrip voor, maar niets horen en dagen wachten vind ik belachelijk!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 30 juni 2017 om 16:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Tortolero,

Dank u wel voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u vorige week een pakket verwachtte, maar dat het voor u onduidelijk was wanneer u deze exact kon verwachten. Ik kan mij voorstellen dat dit erg lastig voor u was.

Inmiddels heb ik even naar de status van uw pakket kunnen kijken en tot mijn genoegen zie ik dat deze op de 20e bezorgd is. In de informatie betreffende het pakket zie ik verder dat ze pas de 19e bij ons is aangemeld en direct de dag erna geleverd is. Kortom, ik kan verder geen vreemde dingen ontdekken. In uw Track&Trace kunt u met behulp van de oranje bolletjes de meest actuele status van uw pakket zien. Is het derde bolletje oranje, dan is de bezorger ook daadwerkelijk onderweg.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 01 juli 2017 om 21:14 geantwoord

Ik heb het pakket eindelijk, dus klaar... Maar het is dus niet zoals u stelt. Ik wist dat precies dit zou gaan gebeuren... het pakket werd niet pas de 19de bij u aangemeld, maar eerder. Het zou de 19de worden bezorgd! Lees mijn klacht goed... Maar plotseling was deze zending weg uit de app en werd de zending/bezorging als nieuw geplaatst. En dan ziet u dat het pakket de 19de werd aangemeld en netjes de 20ste werd bezorgd... Zo is het dus niet gegaan, maar ik denk dat u de juiste historie van deze zending niet meer kunt vinden in het systeem...
Overigens werd een andere zending twee dagen later ook 5 uur later bezorgd, dan was aangegeven in de app... Ik bestel bij bedrijven die de volgende dag leveren, maar dus niet altijd, omdat Post.nl dat kennelijk niet kan garanderen. Jammer.

Heel netjes van u, maar u hoeft mij echt de app en de oranje bolletjes niet uit te leggen. Ik krijg daar het gevoel van dat mijn klacht niet serieus genomen wordt en dat vind ik jammer.

Even iets anders: ik heb de klantenservice gebeld (2x). De eerste keer las een aardige mevrouw alles op dat ik ook in de app kon lezen. Daarin stond excuus voor de vertraging, maar het zou zeker geleverd worden... Ja, dat lees ik ook, ik wil graag dat de klantenservice iets meer voor me doet. Helemaal als ik daar (in 2017!!!) nog 45 cent voor moet betalen!
De tweede keer (de 20ste, omdat de 19de niets was geleverd) werd ik te woord gestaan door een Surinaams klinkende mevrouw. Ik heb helaas haar naam niet gevraagd, maar zij verdient een zeer grote pluim! Ongelofelijk hoe goed, netjes, rustig, aardig, etc zij een boze klant te woord staat!! Ik kan erg boos reageren, terwijl ik weet dat de klantenservice daar eigenlijk helemaal geen schuld aan heeft, maar deze vrouw wist mij met haar persoonlijkheid en woorden telkens te ontwapenen en rustig te krijgen. Chapeau!!

Nu dan het laatste: ik heb uitsluitend de afgelopen twee zendingen problemen met de bezorging gehad. Daarvoor nooit. Sterker, als in de app stond dat er bezorgd werd tussen 9 en 11, dan kon ik mijn klok daarop gelijk zetten. Dus, al met al erg tevreden met Post.nl!

Vriendelijke groet,
Pablo Tortolero

Alle klachten die gemeld zijn door torteur