Klacht: slechte bezorging

op 13 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Waarom worden er steeds vaker postbezorgers aangenomen die niet kunnen lezen en zelf beslissingen nemen?
Regelmatig krijgen wij post terug die wij zelf versturen. Dit gebeurt minstens 1 maal per maand, meestal vaker.
Afgelopen zaterdag een brief naar Duitsland en afgelopen woensdag een brief naar Amerika. Beide goed gefrankeerd en voorzien van een priority zegel.
Als je de bezorger hierop aanspreekt krijg je als antwoord dat dit de schuld is van het sorteercentrum. Die leggen de achterkant van de brief, waar zeer duidelijk opstaat “AFZENDER”, naar boven. De postbezorger is blijkbaar niet in staat om de envelop om te draaien, want hij moet bezorgen op het adres dat hij ziet. Hij ziet dat er aan die kant geen postzegels zitten, duidelijk staat “AFZENDER”, maar dat maakt geen indruk. De ene postbezorger neemt op mijn verzoek de envelop mee terug, maar regelmatig wordt dit geweigerd. Dan kan ik weer 1 kilometer heen en 1 kilometer terug lopen om de brief opnieuw te posten. Vaak een groot probleem i.v.m. mijn slechte gezondheid.

Als de postbezorger zijn werk serieus neemt en niet zo onverschillig zou reageren. Geen lompe antwoorden zou geven en iets meer menselijkheid zou tonen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 13 oktober 2017 om 13:15 geantwoord

Geachte heer de Loyer,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat u meerdere poststukken weer retour heeft ontvangen. Ik snap dat dit erg vervelend voor u is.

Ik wil hier graag een melding van maken, zodat dit op het sorteercentrum besproken kan worden. Kunt u daarvoor aangeven wanneer u de poststukken naar Duitsland en Amerika weer retour hebt ontvangen? Zat hier ook een retoursticker op met de reden van retour? En wat zijn de namen en bezorgadressen van de ontvangers?

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Heeft op 14 oktober 2017 om 08:25 geantwoord

L.S.,
Bij de status van de klacht staat opgelost. Dit is geenszins het geval!
De brief naar Duitsland was gericht aan Belinda Kattenbusch, Mühlenbergsweg 16,30823 Garbsen, Duitsland, gepost op 29/9 en retour gekregen op 30/9.
De brief naar Amerika was gericht aan Sandye Corcoran,3651 Red Lion Rd, Apt E4, Philadelphia, PA 191144, U.S.A., gepost op 2-10 en retour gekregen op 4/10.
Alle door ons verzonden post wordt voorzien van een duidelijk geprint adres naar de ontvanger (op de voorzijde van de envelop) en van de verzender (op de achterkant van de afzender. Hierbij staat een duidelijke pijl met het woord \"Afzender\"). De medewerkster van de klantenservice van PostNL mevrouw Sandra Timmer vertelde ons , dat de afzender op de voorzijde links boven aan de voorzijde moet worden gezet (dit is in tegenstelling met uw eigen website bij punt 2 \"Uw brief is juist geadresseerd\"). \"Een duidelijk leesbaar adres met de juiste postcode zorgt ervoor dat uw brief snel bij de ontvanger aankomt. Vergeet niet op de achterkant uw eigen adres als afzender te vermelden\".
Zoals eerder is aangegeven komt regelmatig door ons gestuurde post retour. Dit is al vaak aangegeven. Er zijn postbezorgers die de brief dan weer meenemen, maar er zijn er ook (zoals op 30/9) die zonder enige interesse en bijzonder onbeleefd reageren en weigeren de brief weer mee te nemen. Ik kan dan weer met mijn slechte gezondheid 2 km op en neer naar de brievenbus lopen.
Omdat het al zo vaak is voorgekomen dat ik mijn eigen post retour krijg en nu niet meer weet waar de afzender moet worden gezet, stuur ik mijn post maar zonder afzender. Dit met het risico dat ik die niet terugkrijg bij verkeerde bezorging (zo is het ons vroeger geleerd).

Reactie van de melder van de klacht Lobeck

4 dagen geleden - Aanvulling op vorige bericht: Er was geen retour sticker op de envelop. En waarom ook, de adressering was volledig correct en duidelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Lobeck