Klacht: slechte bezorging

op 13 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Waarom worden er steeds vaker postbezorgers aangenomen die niet kunnen lezen en zelf beslissingen nemen?
Regelmatig krijgen wij post terug die wij zelf versturen. Dit gebeurt minstens 1 maal per maand, meestal vaker.
Afgelopen zaterdag een brief naar Duitsland en afgelopen woensdag een brief naar Amerika. Beide goed gefrankeerd en voorzien van een priority zegel.
Als je de bezorger hierop aanspreekt krijg je als antwoord dat dit de schuld is van het sorteercentrum. Die leggen de achterkant van de brief, waar zeer duidelijk opstaat “AFZENDER”, naar boven. De postbezorger is blijkbaar niet in staat om de envelop om te draaien, want hij moet bezorgen op het adres dat hij ziet. Hij ziet dat er aan die kant geen postzegels zitten, duidelijk staat “AFZENDER”, maar dat maakt geen indruk. De ene postbezorger neemt op mijn verzoek de envelop mee terug, maar regelmatig wordt dit geweigerd. Dan kan ik weer 1 kilometer heen en 1 kilometer terug lopen om de brief opnieuw te posten. Vaak een groot probleem i.v.m. mijn slechte gezondheid.

Als de postbezorger zijn werk serieus neemt en niet zo onverschillig zou reageren. Geen lompe antwoorden zou geven en iets meer menselijkheid zou tonen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 oktober 2017 om 13:15 geantwoord

Geachte heer de Loyer,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat u meerdere poststukken weer retour heeft ontvangen. Ik snap dat dit erg vervelend voor u is.

Ik wil hier graag een melding van maken, zodat dit op het sorteercentrum besproken kan worden. Kunt u daarvoor aangeven wanneer u de poststukken naar Duitsland en Amerika weer retour hebt ontvangen? Zat hier ook een retoursticker op met de reden van retour? En wat zijn de namen en bezorgadressen van de ontvangers?

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Reactie van de melder van de klacht Lobeck

1 maand geleden - Aanvulling op vorige bericht: Er was geen retour sticker op de envelop. En waarom ook, de adressering was volledig correct en duidelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Lobeck