Klacht: Slechte bezorging

op 15 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zeer regelmatig worden pakketten bij ons te laat bezorgd. Ze staan dan enkele dagen als ‘de bezorger is onderweg’ in het tracking systeem. Bij navraag bij de bezorger wordt dan gezegd dat de bus te vol zat en het pakket er niet bij zat. Als ik PostNL daarover benader is het standaard antwoord ‘we kunnen niet een bezorging de volgende dag garanderen’. Dat begrijp ik wel maar een inspanning om dat te doen kan toch wel gegarandeerd worden. Verder ontvang ik dan in de dagen dat een pakket niet bezorgd wordt wel berichten van PostNL dat ik op een bepaald tijdstip thuis moet zijn om het pakket in ontvangst te nemen.

Ik wil meer aankunnen van PostNL. Ik begrijp dat er weleens iets mis kan gaan maar het is nu zo frequent dat ik bij eenzelfde prijs bij webwinkels nu voor die winkels kies die niet met PostNL werken.
Andere bezorgdiensten melden het wanneer een pakket niet bezorgd is en lossen het zonodig samen op.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 juli 2016 om 11:09 geantwoord

Geachte heer Van Twillert,

Ik begrijp dat uw zendingen met regelmaat niet op tijd komen en vertraging oplopen. Dat is erg spijtig om te horen, en hoewel we altijd streven om pakjes binnen 24 uur te bezorgen kan het voorkomen dat dit langer duurt.

Helaas kan ook ik weinig doen aan deze situatie. Ik kan u alleen adviseren om bij twijfel even bericht te sturen naar ons zodat we kunnen controleren of het echt komt of niet.

Voor toekomstige vragen en klachten kunt u altijd terecht op onze officiële contact media.

Alle klachten die gemeld zijn door wvtbon