Klacht: Slechte bezorg service

op 10 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedendag,
Ik bestel veel online en dit is al de zoveelste keer dat de bezorger verzuimd op de afgesproken datum en Tijd een pakket af te leveren en deze bezorger niet langs komt.
Dan komen ze de volgende dag en dan doet je niet thuis code het niet.
Dan wil je de klantenservice bellen ben je te laat want die zijn kantoor tijden geopend.
Via FB messenger had ik eindelijk contact over een pakket die 1x was aangeboden en meteen retour afzender is gegaan in Duitsland en ze zij dat de adres gegevens verwarring gaven? Hoe kan je hem dan aangeboden hebben als mijn adres niet klopt? Vervolgens reageerd de dame in kwestie niet meer en moet ik maar afwachten de eerst volgende werkdag of een collega mijn openstaande vragen gaat beantwoorden?
Slechte bezorg service en klantenservice.
Jammer dag bedrijven met ze in zee gaan.

Ik ben tevreden als de niet thuis code werkt en als mijn vragen netjes beantwoord worden.
En als het pakket de eerst volgende werkdag als nog geleverd word en niet na 1x aanbieden retour na Duitsland.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 juli 2017 om 13:51 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Het is natuurlijk niet goed dat een bezorger zo vaak buiten de afgesproken tijden langskomt, hiervoor mijn excuses. Ik heb de zending nagekeken en er is inderdaad na een niet thuis scan, een adres onbekend scan gemaakt, wat hier de reden van is, durf ik u niet te zeggen, in ieder geval zal ik hier een melding van maken bij het depot en zullen we dit uiteraard met de chauffeur oppakken. Dit pakket is helaas al retour gestuurd, de afzender zal het pakket opnieuw moeten toesturen. Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 10 juli 2017 om 15:35 geantwoord

Mijn mening over een juiste oplosssing is voorkomen voor de toekomst om andere klanten die gedupeerd worden door het automatisch gestuurde systeem er een handmatige service voor veranderingen in aan te brengen zodat als er per ongeluk een verkeerde scan word uitgevoerd het ongedaan gemaakt kan worden en niet het pakket zonder onderbreking retour afzender word gestuurd.
En een tweede nog simpelere oplossing is de niet thuis code laten werken dan had ik dit kunnen voorkomen en een andere dag in kunnen plannen of een DHL parcel shop kunnen aangeven voor aflevering van het pakket.
En sneller de updates van de track and tracé code door voeren want als er staat er word geleverd tussen 14-18 uur en het tijdvenster is verstreken dat er een opmerking staat dat het pakket vertraging heeft opgelopen en het als nog geleverd word om in dit geval 21:30 uur en laat ook op dat moment een juiste niet thuis code achter want toen heeft de chauffeur ook niet laten weten dat hij is langs gekomen.
Zo jammer dat er in zo'n kort tijd bestek zoveel fouten worden gemaakt, misschien een te hoge werkdruk en te kort aan personeel.

Alle klachten die gemeld zijn door Emily bos