Klacht: Slechte begeleiding

op 04 oktober 2011 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Klacht aangaande NTI studie:
In de laatste week van augustus ben ik vastgelopen op een opdracht en momenteel staat mijn studie nog steeds stil omdat er nog steeds geen antwoord / oplossing is.
2 Prettige en deskundige begeleiding door ervaren docenten
• Eigen docenten altijd bereikbaar
Op studielink wordt een e-mail adres van een leraar gegeven die blijkbaar al uit dienst is, toen ik contact zocht met mijn leraar was dit (nog) niet aangegeven op studielink, enkele dagen nadat ik de leraar had gemaild stuurde hij mij het antwoord dat hij uit dienst was, dit heb ik aangekaart bij de mentor en toen is achter zijn naam op studielink geplaatsts dat hij uit dienst is maar zijn contact gegevens staan daar nog wel. De mentor gaf aan dat er momenteel geen leraar beschikbaar was.
De mentor gaf mij een belerend antwoord waarom ik dan ook contact had opgenomen met de leraar want alle huiswerkopdrachten en vragen dienen gesteld te worden in Fronter. Nu volgt dan mijn opmerking: 1 waarom staat er dan een hele procedure met huiswerkvoorblad en gegevens in studielink? En waarom heeft de leraar van de eerste module ook netjes geantwoord via deze weg? En daarnaast waarom was mijn Fronter dan niet geüpdate? Ik had namelijk helemaal geen modules in mijn fronter en dus ook geen mogelijkheid daar iets in te leveren ? Deze optie is pas toegevoegd nadat ik bij de mentor heb geklaagd.
3. Voordelig lesgeld
• Vergelijk onze lesgelden met andere gerenommeerde onderwijsinstellingen
• Duidelijke weergave van bijkomende kosten
Waarom staat er dan niet op de website vermeld dat er kosten verbonden zijn aan ieder examen dat wordt afgelegd? Logischer wijs was ik er vanuit gegaan dat de eerste poging inbegrepen zou zijn????
4. Flexibel studeren
• U kunt elk moment starten met uw opleiding
• Speciaal voor zelfstudie ontwikkeld lesmateriaal
• U bepaalt waar, wanneer en in welk tempo u studeert
• Flexibele examinering op veel cursussen en opleidingen; iedere werkdag digitale examens op 25 locaties door heel Nederland
Ik kan zelf mijn tempo niet bepalen, als ik aangeef dat ik de studie versneld wil doen aangezien ik zeevarend werk en maar 2 maanden in NL ben om vervolgens weer 6 maanden weg te gaan dan krijg ik als antwoord van de leraar dat ik gratis mijn studie met 6 maanden kan verlengen ipv mij te helpen verder te gaan in mijn studie. Ruim 3 weken ligt mijn studie nu stil omdat ik niet verder kan met een opdracht door zeer slechte begeleiding van jullie kant en door het feit dat ik geen leraar kan bereiken die mij verder helpt. Na rui een week verspeeld te hebben doordat het een aantal dagen duurde voordat ik wist dat de leraar uit dienst was en voordat de mentor had gereageerd en voordat Fronter beschikbaar was voor het uploaden van het huiswerk meldt de mentor doorleuk dat ik nog meer geduld moet hebben omdat de leraar (welke dat is is nog steeds niet duidelijk) nu nog 2 weken heeft om die vraag te beantwoorden. Het feit dat ik eiegenlijk al 1,5 week bezig was de vraag te stellen door slechte informatie gegeven door NTI deed niets af aan die tijd van 14 dagen.
Vervolgens heb ik antwoord gekregen op de vraag maar pas na 15 dagen, dus buiten de door NTI gestelde termijn.
Op de website staat ook niet vermeld dat mijn 2 van mijn examens dus niet flexibel kunnen worden afgenomen en daardoor was ik er dus ook niet van op de hoogte dat ik deze studie niet kan afronden in mijn huidige vakantie periode en daardoor loop ik nu terug betaling van mijn werkgever mis.
5. Studeren met veel persoonlijk contact
• Eigen docenten
Alleen ontbreekt die leraar voor toevallig de module waar ik mee vast gelopen ben.
Daarnaast heb ik ook via de website een vraag gesteld om hulp te krijgen bij deze situatie maar die vraag was gesteld op maandag 12 september maar tot nu toe geen reactie van NTI. Als ik bel naar de telefoon lijn gaat na en lange kiesoptie eindelijk de telefoon over maar meermalen geen gehoor (niemand neemt op) of je krijgt iemand aan de lijn die zegt niet van die opleiding te zijn. Ook een klachtenformulier invullen via de site, 14 september jongstleden wordt niet door nti op gereageerd. Vervolgens nieuw klantenformulier ingevuld op woensdag 21 september maar ook daar geen reactie op. Vervolgens heb ik ook bij de mentor aangegeven dat de 14 dagen termijn voor antwoord was verlopen en dat NTI ook niet reageert op een klacht die op de site wordt ingediend maar ook de mentor weigert de mail te beantwoorden.

Ik voel me dus niet serieus genomen! Je kan klagen wat je wilt maar niemand reageert.

Deel van studie geld terug

Bericht van

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Alleman, De situatie rond de door u gevolgde opleiding kan ik niet verifieren omdat ik niet over uw studentgegevens beschik, maar ik wil heel graag nagaan wat er aan de hand is. Wilt u mij uw studentgegevens mailen, dit kan naar els.beltman@nti.nl, ik zal de kwestie dan onderzoeken en u zo spoedig mogelijk informeren. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:06 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! ^PV

Alle klachten die gemeld zijn door MargreetAlleman