Klacht: Slechte bedrijfsvoering

op 05 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 9- juni heb ik een pakket besteld, met als bezorgdatum 10-6 en adres zo een zelf service app in Almere. Op 10 -6 kreeg ik een sms dat ik het pakket na 15 uur op zou kunnen halen. Hier kreeg ik aan het einde van de avond een mail overheen dat het pakket helaas vertraging had opgelopen dus maandag zou de volgende datum zijn.
Maandag 12 juni wederom een sms met, “na 15u kunt het pakket ophalen. Echter kreeg ik geen openingscode.. Hierover gebeld. Antwoord post.nl, we gaan het doorzetten naar de afdeling. Na anderhalf uur chatten met post.nl
Zie chat,
Klantenservice

Welkom bij PostNL. Je chat met Henk Jan. Waarmee kan ik je helpen?

5:19:29 PM
Ik

Hallo Henk, ik heb om 15 uur gebeld met julie. Mijn pakket schijnt te zijn afgeleverd bij zo’n bus.. maar ik heb geen code ontvangen om deze te openen.. aangezien het pakketje zaterdag al zou moeten zijn gebracht vind ik het erg vervelend dat ik er nu nog niet bij kan

5:20:23 PM
zo’n self service app

5:21:38 PM
Klantenservice

Hoi Angelique, ik snap dat je je zending zo snel mogelijk wilt ontvangen. Ik ga even kijken hoe ik je kan helpen, een ogenblik geduld alsjeblieft.

5:24:05 PM
Ik

Het doorgeven naar de betreffende afdeling heeft geen nut, is al gedaan toen ik belde en body en fitshop zouden zij ook contact opnemen, is inmiddels ook al 1.5 uur geleden

5:25:17 PM
Klantenservice

Ik zie inderdaad dat er al een registratie is gemaakt, dit zal morgen worden behandeld. Ik denk dat het wel handig is om een 06-nummer toe te voegen aan de registratie zodat je ook een nieuwe SMS kunt ontvangen. Kun je mij je 06-nummer toesturen?

5:30:15 PM
Ik

die hebben jullie want jullie hebben me al diverse sms’n gestuurd.. Je zegt nu eigenllijk dat er nog een dag overheen gaat?

5:30:47 PM

want dan kun je het direct retour zenden

5:31:13 PM
Klantenservice

Oke, er staat geen nummer gekoppeld aan de registratie. Is het 0648808459?
Je kunt er inderdaad vanuit gaan dat je de code morgen ontvangt. Als het pakket dan niet binnen 3 dagen uit de automaat wordt gehaald zal de zending naar een PostNL locatie worden gebracht. Na 2 weken gaat het pakket vanaf die locatie automatisch retour.

5:35:46 PM
Ik

hoe sms jullie mij dan en wat is het nummer dat je hierboven opgeeft.
Hierna werd de verbinding verbroken.

Woensdag 21-6 een mail,
Geachte heer/mevrouw,
Uw pakket ligt naar verwachting vanaf 15.00 voor u klaar op onderstaande PostNL-locatie. U ontvangt een bevestiging als u uw pakket kan ophalen.

PostNL-locatie:

Zaterdag 0:00-23:59
Zondag 0:00-23:59
Woensdag 21-6 nog een mail,
Geachte heer/mevrouw,
Uw pakket ligt voor u klaar op onderstaande PostNL-locatie.

PostNL-locatie:

Donderdag 8:00-18:30
Vrijdag 8:00-18:30
Zaterdag 8:00-10:00
Zondag 00:00-00:00

Vandaag vrijdag 23-3 een telefoontje van een dame van post.nl. Ze belde nav een klacht die ze had ontvangen omdat ik geen openingscode zou hebben ontvangen. Echter, waarom zou ik de code nodig hebben, het pakketje lag inmiddels al van 21-6 op de Markerkant.. buiten het feit dat dit bij dit gesprek fout op fout is gemaakt vond ik deze dame ook ronduit onbeschoft.. Ze heeft het over een onderzoek maar uiteindelijk kon ze niets meer dan een mededeling doen en vooral de manier waarop deze dame communiceerde was voor mij de druppel. Post.nl maakt fout op fout en mevrouw had last van mij manier van communiceren omdat ik kritische vragen stelde en haar vertelde dat ik nog maar weinig vertrouwen had in post.nl. Jullie moeten je ogen uit je hoofd schamen. Ik hoop van harte dat jullie concurrentie krijgen. Ik kan jullie verzekeren dat de bobo in jullie organisatie zo hun biezen kan pakken.. als het even kan ontloop ik alles van post.nl.. Lang leve internet!! Nu nog manier verzinnen om pakketjes te verzenden zonder post.nl

Ik denk dat een excuses voor slechte management en/of uitvoer wel op zijn plaats is.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 05 juli 2017 om 11:53 geantwoord

Geachte mevrouw Kraak,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te horen dat u uw pakket niet heeft kunnen afhalen uit de pakketautomaat en dat uw contact met de klantenservice niet naar wens is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een onderzoek is opgestart en dat het pakket naar een postkantoor in Almere is gebracht op 21 juni. Hierover bent u reeds geïnformeerd.Het spijt me dat u later nog andere informatie heeft ontvang en dat dit voor verwarring heeft gezorgd. In de status op track en trace is zichtbaar dat het pakket voor u klaar ligt. Ik zie dat het pakket nog niet is afgehaald. Als het vandaag niet wordt afgehaald dan is de termijn van 2 weken verstreken en zal het pakket retour gaan naar de afzender.

Alle klachten die gemeld zijn door Lique_nl