Klacht: Slecht advies

op 21 april 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

In 2012 hebben wij ons laten adviseren door de Hypotheker bij het afsluiten van onze hypotheek. We hebben toen mede op hun advies,de rente 10 jaar vast laten zetten. Nu, minder dan 5 jaar later, biljkt dat advies helemaal verkeerd geweest te zijn, de huidige rente stand is meer dan 50% afgenomen!!
En als je de hypotheker vervolgens vraagt wat zij hieraan kunnen doen zeggen ze letterlijk: “Uiteraard kunnen wij de rente niet voorspellen. Rente standen zijn nu lager, maar deze hadden ook hoger kunnen zijn.”
Wat een prutsers! Maar wel enkele duizende euries afrekenen voor een zogenaamd “hypotheek advies”.

Als de hyhpotheker meedenkt in het oplossen van onze huidige rente, en zich in ieder geval een beetje verantwoordelijk toont voor dit zeer dure en slechte advies!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

5 maanden geleden - Beste Michiel, Ik vind het zeer spijtig dat je dit zo ervaart en dat je met de kennis van nu het advies van destijds niet langer correct acht. Van de franchisenemer van de betreffende vestiging heb ik begrepen dat er reeds contact met je is geweest en er verschillende opties zijn voorgesteld. Ik raad je aan om in gesprek te gaan met de franchisenemer en de opties door te nemen. Mochten jullie er onderling niet uitkomen dan kun je contact opnemen met onze afdeling consumentengeschillen, dit kan via consumentengeschillen@hypotheker.nl. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 29 mei 2017 om 16:58 geantwoord

Hierbij wil ik deze klacht op dit platform sluiten. Van de afdeling Consumentengeschillen heb ik vernomen dat de betreffende hypotheekadviseur van de lokale vestiging meneer Teengs heeft uitgenodigd om het een en ander toe te lichten. Het dossier is door de afdeling verder gesloten. Eventueel verder contact verloopt tussen de hypotheekadviseur en de klant.

Bericht van De Hypotheker

4 maanden geleden - De Hypothekers Associatie beschouwt deze klacht als gesloten. Uw adviseur kan geen rentes voorspellen en bepaalt zijn advies samen met u op het moment dat u advies vraagt. Het advies dat destijds is gegeven is conform uw wensen uitgevoerd.

Heeft op 15 juni 2017 om 13:24 geantwoord

Beste Lotte,

Ik begrijp werkelijk niet hoe je kunt stellen dat: \"Het advies dat destijds is gegeven is conform uw wensen uitgevoerd.\"
Mijn wens was en is niet om een te hoge rente te betalen mijn wens is het om een degelijk advies te krijgen, waar ik voor betaal.

We gaan hier niet uitkomen, en u mag dit dossier van mij sluiten hoor maar feit blijft dat binnen 5 jaar na het advies de rente stand met méér dan 50% is gedaald, dit zegt wat mij betreft genoeg over de kwaliteit van het advies. Nogmaals, als de Hypotheker niet in staat is ontwikkelingen in de rente niet (in enige mate) kan voorzien, vind ik de bedragen die gerekend worden voor het advies erg hoog.

Ik wens u veel succes met het verder misleiden van toekomstige kopers.

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel Landsmeer