Klacht: Slecht advies

op 21 april 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

In 2012 hebben wij ons laten adviseren door de Hypotheker bij het afsluiten van onze hypotheek. We hebben toen mede op hun advies,de rente 10 jaar vast laten zetten. Nu, minder dan 5 jaar later, biljkt dat advies helemaal verkeerd geweest te zijn, de huidige rente stand is meer dan 50% afgenomen!!
En als je de hypotheker vervolgens vraagt wat zij hieraan kunnen doen zeggen ze letterlijk: “Uiteraard kunnen wij de rente niet voorspellen. Rente standen zijn nu lager, maar deze hadden ook hoger kunnen zijn.”
Wat een prutsers! Maar wel enkele duizende euries afrekenen voor een zogenaamd “hypotheek advies”.

Als de hyhpotheker meedenkt in het oplossen van onze huidige rente, en zich in ieder geval een beetje verantwoordelijk toont voor dit zeer dure en slechte advies!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

1 maand geleden - Beste Michiel, Ik vind het zeer spijtig dat je dit zo ervaart en dat je met de kennis van nu het advies van destijds niet langer correct acht. Van de franchisenemer van de betreffende vestiging heb ik begrepen dat er reeds contact met je is geweest en er verschillende opties zijn voorgesteld. Ik raad je aan om in gesprek te gaan met de franchisenemer en de opties door te nemen. Mochten jullie er onderling niet uitkomen dan kun je contact opnemen met onze afdeling consumentengeschillen, dit kan via consumentengeschillen@hypotheker.nl. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel Landsmeer