Klacht: Sinterklaasdrukte

op 05 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb zaterdag 25 nov een bestelling geplaats welke dinsdag 28 nov voor 18:00 bezorgd zou worden. Tot 21:30 gewacht, maar niets ontvangen. Ik de hele dag voor niets thuis gezeten ipv op mijn werk en kon s avonds niet eens weg omdat de verzender vermelde dat het elk ogenblik kon komen (van 18:45 tot 21:00). Gelukkig nog veel begrip van de kant van de verzender.
De dag erna staat er ineens bij de track en trace dat ik niet thuis was… terwijl ik tot 21:30 op een pakketje heb zitten wachten…
Contact gezocht met zowel de verzender als DHL. DHL kon door drukte niet garanderen dat het woensdag 29 nov wel zou lukken. Het kwam door overmacht (geen excuus waarom er dan geregistreerd wordt dat ik niet thuis was, dan vindt ik best jammer). En het is die dag ook niet gelukt, niets ontvangen. Die avond mijn bezorgadres omgezet in een afleverpunt omdat ik niet elke dag vrij kan nemen van mijn werk.

Donderdag 30 nov zou het pakket bezorgd zijn volgens de track en trace, ook al had ik geen mail ontvangen!
Ik kon door mijn in te halen werk niet op tijd weg naar het afvalpunt. Ik kon pas zaterdag 2 december gaan kijken. Geen pakket bezorgd! De track en trace is dus incorrect. Ik heb ook geen mail oid gekregen waaruit ik kan opmaken hoe lang het nog duurt…

Nu vandaag maandag 4 december krijg ik nog steeds van DHL te horen dat mijn pakket bezorgd is. Dat ontkennen ze echter bij het afhaalpunt. Zojuist nog maar een keer met het afhaalpunt gebeld. DHL heeft volgens hen problemen met de drukte en er zijn vele pakketjes nooit aangekomen. De pakketjes zijn waarschijnlijk in een depot opgeslagen en hopelijk liggen ze volgende week weer op schema. Ze hebben vele klanten die met dit probleem zitten.

Ik heb morgen dus waarschijnlijk nog steeds mijn cadeaus niet… Ik dacht met een bezorgtijd van 2 dagen ruim op tijd te hebben besteld….

Wanneer DHL geen zaken op de track en trace zet die niet kloppen en wanneer ik morgen mijn pakket ook daadwerkelijk bij het ophaalpunt kan ophalen voor sluitingstijd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 05 december 2017 om 12:49 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens ons system is uw zending inderdaad op uw adres bezorgd. Omdat u aangeeft niets ontvangen te hebben wil ik u adviseren om hier een melding van te maken bij de verzender. Die zal dit dan Verder oppakken met DHL zodat wij hier een onderzoek voor op kunnen starten.

Janneke,
DHL Parcel Webcare

Heeft op 13 december 2017 om 21:24 geantwoord

Het is dat de verzender alert heeft gereageerd maar maak vandaag weer hetzelfde mee met een andere bestelling... zogenaamd was ik niet thuis.. heb de hele avond zitten wachten!!!!! De laatste keer dat ik op DHL vertrouw.

Alle klachten die gemeld zijn door Dawn poule