Klacht: Simkaart Via Belcompany van Hollands nieuwe.

op 27 oktober 2011 over Telecombranche overzicht in de categorie Reclame

BelCompany
T.a.v. Klantenservice
Postbus 525
3900 AM Veenendaal

Leeuwarden, 27 oktober 2011.

Betreft klacht BelCompany, wirdumerdijk 31, 8911 CC Leeuwarden

Geachte heer/mevrouw,
allereerst van harte gefeliciteerd met het behalen van de ING-retail jaarprijs 2010 telecom. Het moet een eer zijn om deze prijs te behalen.
Naar aller waarschijnlijkheid is het behalen van deze prijs niet te danken aan uw filiaal in Leeuwarden: op 19 oktober jl. wil mijn zoon een abonnement afsluiten, bij genoemd filiaal, en wel bij Hollands Nieuwe. Hij wordt hier bij te woord gestaan door een van de drie aanwezige medewerkers, allen weg gedoken in een computer scherm.
Daar het mij niet duidelijk is, of mijn zoon geholpen wordt, vraag ik hem dat. Waarop de 1,9 meter lange medewerker zegt: “Nee, ik sta te chillen.”: die indruk had ik dus ook. Erwin, de zoon dus, sluit na wat strubbelingen een wel overwogen abonnement af, waarbij de sim kaart wordt om getoverd tot een micro sim kaart.
Na het weekend wordt zijn fel begeerde iPhone 4 thuis afgeleverd (via de Apple store.) en hij probeert zijn telefoon aan de praat te krijgen, wat niet lukt omdat het high Tech apparaat de sim kaart niet ziet. En wat doe je dan?? Jawel: op naar de BelCompany winkel, die heeft de kaart toch geleverd?? De oplossing lijkt mij duidelijk: een nieuwe HN sim kaart, maar nee hoor, hij moet in Zwolle maar naar de BC shop gaan, krijgt hij er daar wel een.
Toevallig is hij de volgende dag vroeg terug in Leeuwarden en gaat meteen naar genoemd filiaal maar wordt gelijk weer afgescheept. Later die middag, na bellen met de Apple store en Apple Nederland (waarbij hij WEL vriendelijk te woord wordt gestaan en hem verzekerd wordt dat deze simkaarten wel degelijk geschikt zijn voor genoemde telefoon.) gaan moeder en zoon een hernieuwde poging doen om aan een nieuwe sim kaart te komen en worden hier bij op het onbeschofte af behandeld.
Er wordt hen medegedeeld dat Hollands Nieuwe binnen 24 uur contact met Erwin opneemt, iets wat vandaag dus niet gebeurd is. Toch maar weer telefonisch contact opgenomen met het BC filiaal, waarbij mijn vrouw op een asociale manier te woord wordt gestaan en snel duidelijk wordt dat klantvriendelijkheid, in ieder geval bij dit filiaal, niet in het vaandel staat.
Maar het probleem is nog steeds niet op gelost: Erwin heeft nog steeds geen werkende sim kaart en de termijn van 7 dagen om het abonnement te kunnen annuleren is door het onprofessionele en het even onsympathieke gedrag van de medewerkers van dit filiaal dus al verstreken.
Al met al reden genoeg om dit probleem bij diverse consumenten organisaties neer te leggen,
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
verblijf ik, met vriendelijke groet,
Johan Evertsen
Johan Winklerwei 351
8915 EV Leeuwarden
058-2131525
evertsen60@hotmail.com

Het lijkt mij duidelijk: een nieuwe simkaart die wel werkt.

Bericht van Belcompany

6 jaren geleden - Geachte klant, Inmiddels hebben wij contact met u gehad en vernomen dat de simkaart het reeds doet. We willen u onze excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet, BC WebCare

Alle klachten die gemeld zijn door dhr. J.T. Evertsen