Klacht: Asociale behandeling

op 30 november 2011 over Sigma Rotterdam in de categorie Rijscholen

Op de gordelweg in Rdam is de rijschool Sigma gevestigd. Zij proberen door middel van groupon deals mensen te lokken. De deal is strak geprijsd, maar aangezien je betaalt voor een pakket lessen plus examens, zit je vast aan deze rijschool. Oftewel, een slimme constructie vanuit de optiek van de rijschool. Het probleem is dat je afhankelijk bent van 1 persoon, die het totaal niet nauw neemt met tijden (veel later weg en vaak eerder terug, en dan heb ik het nog niet eens over reparaties en tanken in je eigen tijd). Deze meneer heeft de tactiek om eindeloos lang met je te gaan lessen (inzake behendigheid), zodat je lessen moet bijkopen (dit is zijn verdienmodel) buiten het pakket. Vervolgens flikt hij het ook nog om de prijzen opeens op te voeren (zonder aan te kondigen), omdat hij weet dat je examens bij hem hebt ingekocht (dus als de leerling besluit weg te gaan, dan is hij/zij impliciet een paar honderd euro armer). Smoesje na smoesje werden opgestapeld om te voorkomen dat je kon afrijden (‘er staan geen examens open’, ‘andere leerlingen hebben meer recht op examen’ ; net alsof ik een competitie zou aangaan met andere leerlingen, totaal ridicuul).

Bewustwording van leerlingen om erg sceptisch naar pakketen (en groupon deals) te kijken.
Ga nooit, maar dan ook nooit lessen bij Sigma op de gordelweg (ze zijn dan wel zo slim om meerdere namen te voeren en vanaf meerdere boxen te rijden, zodat ze oneindig lang kunnen cashen).

Alle klachten die gemeld zijn door Roestberg