Klacht: Sigaretten doven zeer snel vanzelf, brandend stuk breekt af en smaak is anders.

op 17 oktober 2011 over Marlboro in de categorie Sigaretten

Als gevolg van de LIP-wetgeving is dovend papier bij alle filtersigaretten verplicht gesteld. Doel van deze wetgeving is om brandgevaar te verkleinen.
Een paar klachten:

– De sigaret dooft veel te snel vanzelf, ook bij normaal roken
– Er breekt geregeld een brandend stuk af op het midden van de sigaret waardoor inmiddels al 3 brandgaten in bank en kleding zijn. Dit is mij in het verleden nog nooit overkomen.
– De smaak is beduidend anders, en de nieuwe sigaretten veroorzaken een droge keel

Conclusie: de maatregel schiet zijn doel voorbij. Immers afbrekende brandende stukken leveren net zo goed brandgevaar op indien dit niet wordt opgemerkt.
Het lijkt alsof de nieuwe sigaret niet afdoende getest is, een complete aanfluiting. Ik overweeg Philip Morris aan te klagen vanwege de schade ontstaan door de afbrekende brandende delen en een ondeugdelijk product.

Compensatie voor de schade aan bankstel en kleding, danwel aanpassing van de sigaret naar de wens van de consument.
De klachten zijn immers structureel van aard en veel consumenten zijn ontevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door deBruijn