Klacht: Service van het laagste niveau

op 24 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Opdrachtnummer: N2015506_SH000957962

Op 26 mei hebben wij een loungeset gekocht via Vrijbuiter. Op 2 juni en 3 juni heeft PostNL Cargo een poging gedaan om de loungeset af te leveren, daar wij hier niet van op de hoogte waren én aan het werk waren, konden wij de loungeset helaas niet ontvangen. We hebben toen wél een briefje in de brievenbus gekregen met een telefoonnummer om een afspraak te maken.
Op 4 juni telefonisch contact opgenomen met PostNL Cargo om een afspraak te maken: afspraak 7 juni.
Op 5 juni weer een briefje in de brievenbus bij thuiskomst van werk, vreemd, want we hadden immers de dag van te voren 7 juni afgesproken. Waar gaat het mis?!
Op 7 juni waren we rond 12/13 uur thuis van het werk en zijn we de gehele dag thuis gebleven: Geen PostNL noch een briefje in de brievenbus.
Op 8 juni weer telefonisch contact opgenomen, dit keer gebeld met (als ik het goed heb onthouden) Thijs, hij vertelde me dat er op 7 juni wél iemand langs is geweest. Erg vreemd, er lag namelijk géén briefje in de brievenbus terwijl deze er wél was bij de keren waar ze zonder afspraak langskwamen. Aan de telefoon liet PostNL ook weten het erg vervelend te vinden, want ze konden zien dat er inderdaad het een en ander mis is gegaan met de bestelling en de communicatie hierover. Toch een “oplossing” kunnen vinden en een nieuwe afspraak kunnen maken voor vandaag, 12 juni. Op voorwaarde dat, wanneer er dán niemand thuis zou zijn, hij teruggestuurd zou worden naar de Vrijbuiter. Ondanks dat we akkoord gingen met deze afspraak, vonden we het wel een beetje vreemd. Het probleem ligt namelijk niet bij ons, maar bij de communicatie van PostNL. Wij willen ontzettend graag kunnen genieten van de door ons aangeschafte loungeset.
Op 10 juni ontvingen wij een mail van de Vrijbuiter met daarin de informatie dat de loungeset zonder reden (!!!) retour is gekomen… Zonder ons medeweten én dat terwijl we voor vandaag een afspraak hadden staan!!! Bizar?!
Vandaag, 12 juni, wéér telefonisch contact opgenomen met PostNL Cargo, deze keer met Michel. Hij kon geen afspraak zien staan voor vandaag (!!!), ik heb mijn -inmiddels enorm- ongenoegen geuit want ik heb er extra voor gezorgd dat er vandaag de hele dag iemand thuis zou zijn. Wéér iets misgegaan dus bij PostNL Cargo. Hij verwees me door naar de Vrijbuiter. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat een vreemde gang van zaken vind, bij hun service gaat er álles mis en nu schuiven ze het probleem heel makkelijk door naar de Vrijbuiter.
Nu denk je eigenlijk dat het niet gekker kan worden, maar jawel hoor. Zojuist stond een meneer van Ritmo BV aan de deur om een pakket van de Vrijbuiter af te leveren. Dus tóch de afspraak die 8 juni werd gemaakt, maar (vandaag) niet in het systeem stond bij PostNL?!
Nadat ik deze meneer van Ritmo BV heb verteld van wat er allemaal speelde, ging hij het pakket pakken. Eindelijk opluchting, deze ellende eindelijk afgelopen en na 2,5 week eindelijk onze loungeset…. Ware het niet dat dit pakket niet aanwezig bleek te zijn in zijn vrachtwagen, maar wél in zijn systeem stond om af te leveren!!! Deze meneer, die zijn werk tenminste wel fatsoenlijk probeert uit te voeren, stond met lege handen aan onze deur. Hij was er zelf duidelijk ook niet blij mee.

Beste PostNL Cargo, dit kán toch niet de bedoeling zijn. Alles wat er mis zou kúnnen gaan is misgegaan en wanneer ik dan bel word het probleem meteen doorgeschoven naar de Vrijbuiter want ‘daar hebben wij een contract mee’. Daar heb ík als consument geen boodschap aan. Het is júllie probleem dat er zo slecht (oftewel: NIET) gecommuniceerd wordt en afspraken niet worden nagekomen. Service van het laagste niveau, anno 2017 echt NOT done!!!

Lijkt me zeer duidelijk wanneer mijn klacht gelezen wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juni 2017 om 12:50 geantwoord

Geachte mevrouw Godec,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me heel erg dat u deze loungeset niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

PostNL Cargo/ Extra@Home is een onderdeel van PostNL, maar deze afdeling heeft een eigen klantenservice en administratie waar ik geen inzage in heb. Hopelijk heeft u het inmiddels kunnen regelen en is het inmiddels opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan kan de afzender als opdrachtgever contact opnemen om een onderzoek in te laten stellen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/ Dit kan dan ook telefonisch via dit medium reageren we alleen op de pagina.

Alle klachten die gemeld zijn door MGJS