Klacht: Service en beschadigde tafel

op 23 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bij het thuiskomen bleek de tafel die ik zojuist had gekocht bij ikea delft ernstig beschadigd te zijn. Niet alleen de afmetingen klopte niet, maar er leek ook een stuk te zijn afgezaagd en had zowel schade aan de boven als aan de onderkant. Bij het retourneren in delft werd ik ervan beschuldigd het zelf te hebben gedaan en dat ik beter had moeten kijken naar de verpakking omdat er een kleinere tafel inzat. Ze boden geen oplossing enkel dat ik gewoon een nieuwe kon kopen omdat ze op voorraad waren. Ik ben zeer onvriendelijk te woord gestaan door de active manager Christopher Unverhau en door zijn manager Joyceline (die haar achternaam niet wilde geven). Ook de controleur van de retouren lukte het niet om ons vriendelijk te woord te staan. Ik vind het schandalig dat ik zo ben behandeld en ervan wordt beschuldigd de tafel zelf te hebben vernield.

Er is contact met de klantenservice geweest en die geven aan dat ikea delft zelf verantwoordelijk is voor het oplossen van het probleem. Hier opvolgend geeft ikea delft aan geen oplossing te kunnen bieden. Van medewerkers van Ikea Barendrecht heb ik begrepen dat Ikea delft hun retouren slecht of niet controleert. Hierdoor ontstaat bij mij nu de indruk dat Ikea delft niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor het feit dat hun eigen persooneel heeft gefaald en dat zij nu het gehele verhaal proberen om te draaien.

Ik ben tevreden wanneer het juiste tafelblad wordt geleverd.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 23 juli 2016 om 16:23 geantwoord

Hej Marilla, bedankt voor je bericht.

Zoals eerder aangegeven wil IKEA Delft graag een melding voor je maken om dit uit te zoeken. Je kan hiervoor met de tafel en de bon naar de klantenservice van IKEA Delft gaan. Als je daar de tafel en je gegevens achterlaat, dan zullen zij uitzoeken wat er precies met de tafel gebeurd is.

Onze collega’s zorgen dan voor de verdere afhandeling. We zullen de melding op klacht.nl sluiten. Het feit dat we deze klacht op klacht.nl op 'opgelost' zullen zetten, betekent uiteraard niet dat IKEA niet meer met je melding aan de slag zal gaan, maar dat wij je via dit forum helaas niet direct kunnen helpen.
Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Heeft op 23 juli 2016 om 17:15 geantwoord

Beste Ikea,
Mijn gegevens zijn al bekend en ik ben al bij de service desk geweest in delft. Daar hebben ze aangegeven dat ze geen nieuw tafel blad kunnen geven en dat het uitzoeken maanden kan duren. Tevens zou ik terruggebeld worden, maar ook dat is niet gebeurd. Ik begrijp niet waarom dit niet simpelweg opgelost kan worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Marilla Van der burg