Klacht: SEATS AND SOFAS Duiven komt belofte tot terugbetaling van aanbetaling niet na!

B.J D op 06 maart 2025 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 27-09-2023 heb ik met heel veel twijfel een bank bij Seats and Sofas in Duiven besteld. De twijfel was ontstaan nadat ik online talloze negatieve recensies had gelezen. Ondanks mijn aarzeling wilde ik hen het voordeel van de twijfel geven, wat achteraf gezien een hele grote fout is geweest. Mijn advies is daarom ook om geen bank bij Seats and Sofas te kopen hoe goed de deal ook lijkt, pas op mensen!

De verkoper(Marcel) uit Duiven verzekerde mij namelijk dat ik de bank altijd kon omruilen voor een andere bank als ik van mening veranderde ongeacht ik een bank elders in een ander filiaal kocht. Ik wilde op dat moment namelijk ook nog een bezoek brengen aan de Seats and Sofas in Apeldoorn voordat ik een definitieve beslissing nam. Marcel drong er echter op aan dat dit niet nodig was, omdat ze daar volgens hem dezelfde banken hadden. Ik merkte op dat er in Apeldoorn waarschijnlijk meer banken stonden en er voorbeelden van andere maten waren waarin ik geïnteresseerd was.

Dat zat de verkoper(Marcel) niet lekker hij wilde namelijk dat ik de bank bij hun kocht en zo snel mogelijk ook, hij probeerde mij met van alles en nog wat te overtuigen, in de hoop dat ik zou tekenen en vast zou zitten aan een contract waarbij zijn taak als verkoper was gedaan. Over de annuleringskosten werd natuurlijk niet expliciet gecommuniceerd. Marcel wilde duidelijk de aankoop afronden, terwijl andere verkopers gespannen toekeken of ik de kleine letters onderaan de brief zou lezen. Na zorgvuldige lezing stuitte ik op de uitleg over de annuleringskosten in de kleine letters. Waarvoor ik al was gewaarschuwd in de recensies. Toen ik dit ter sprake bracht, nam Marcel mij semi-privé en probeerde me te overtuigen de aankoop te doen vanwege de schoonheid van de bank, enzovoort. Toen ik voorstelde een andere bank bij Seats and Sofas in Apeldoorn te zoeken, verzekerde hij me dat de aanbetalingskosten van de oorspronkelijke bank konden worden verrekend en drong erop aan dat ik me geen zorgen moest maken, omdat hij er zeker van was dat ik voor deze optie zou kiezen (in Duiven).

Na mijn bezoek aan Seats and Sofas in Apeldoorn op 29-09-2023 zag ik een betere optie die me ook nog minder zou kosten. Ik belde onmiddellijk het filiaal in Duiven, omdat Marcel had aangegeven dat de aanbetalingskosten die ik had gedaan voor de bank daar zouden worden afgetrokken van de kosten in Apeldoorn. De persoon aan de lijn herinnerde me aan de 30% annuleringskosten, waarvan ik natuurlijk al op de hoogte was. Ik legde haar het verhaal uit en ze zou het met Marcel bespreken. Het is nu 22 december 2023, na talloze telefoontjes en e-mails met de klantenservice met andere woorden de verkopers in de winkel ben ik geen stap verder gekomen. Iedereen wijst naar elkaar en hoewel er telkens een oplossing werd beloofd, is er nooit een oplossing aangeboden.

Het hoofdkantoor zou volgens hen contact met me opnemen omdat ik daar expliciet om had gevraagd. Dit is ook nooit gebeurd, dan zeiden ze weer dat we gezamenlijk tot een oplossing zouden komen, maar dat is dus ook niet gebeurd. Bij elk telefoontje werd me geadviseerd om later terug te bellen of dat het zou worden opgepakt, maar dat leidde nooit tot resultaat.

Als Marcel zijn verkoop praatje niet had gehouden had ik nooit getekend vanwege de annuleringskosten, gezien mijn zoektocht naar een andere bank en mijn voornemen om naar Seats and Sofas in Apeldoorn te gaan, zou het dan niet vreemd zijn geweest als ik 100% zeker voor de bank in Duiven had gekozen wetende van de annuleringskosten?!. Nu heb ik zojuist waarschuwingen ontvangen met de dreiging/mededeling dat ze juridische stappen gaan ondernemen. Terwijl ik zelf al in het begin had aangegeven dat als ze zich niet aan de mondelinge afspraak hielden, ik hier sowieso een zaak van zou maken, omdat ik mij zeker niet op deze manier in de zeik laat nemen en al helemaal geen annuleringskosten van 50% ga betalen.

Nu ga ik zelf juridische stappen ondernemen, omdat ik me niet op deze manier laat behandelen. Ik wil iedereen echt waarschuwen: ga niet mee in wat de verkopers zeggen; ze zijn alleen maar bezig met verkopen en proberen je zelfs te misleiden om een verkoop te sluiten.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer ik mijn aanbetalingskosten voor de bank in Duiven terugkrijg! De bank in Apedoorn heb ik nu volledig betaald, de aanbetalingskosten voor de bank in duiven van 1050 euro zou ik graag zo spoedig mogelijk willen ontvangen. Zoals mij beloofd is.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht B.J D

3 weken geleden - Goedemiddag, Seats and Sofas heeft mij in juli vorig jaar het onderstaande bericht gestuurd. Tot op heden heb ik het bedrag echter niet ontvangen. Vandaag hebben ze contact met mij opgenomen en aangegeven dat er geen uitkering zal plaatsvinden. Dit is in tegenspraak met wat mij eerder telefonisch is beloofd en met de bevestigingsmail die ik heb ontvangen. Wat kan ik doen, of wat kunt u doen om dit zo snel mogelijk afgehandeld te krijgen? Origineel bericht: Afzender: Daemon Geachte heer B. Dors, Hierbij bevestigen wij dat uw verzoek tot (deel)annulering is goedgekeurd en zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld. Wij hopen u in de toekomst weer als klant te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Afdeling After Sales Seats and Sofas

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Seats and Sofas

Heeft op 06 maart 2025 om 11:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Dors,
We hebben zojuist vernomen van Seats and Sofas Hoofdkantoor, dat uw dossier is opgepakt en inmiddels is opgelost. Zij hebben uw dossier gesloten volgens de procedures die zij hanteren. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Team Aftersales
Demi

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

B.J D

Heeft op 06 maart 2025 om 16:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Goedemiddag,

De verstrekte informatie klopt niet. Ik heb een e-mail waarin duidelijk staat dat mijn aanvraag was goedgekeurd, en tijdens eerdere telefoongesprekken is mij ook goedkeuring bevestigd. Na een lange periode van stilte en zonder het bedrag op mijn rekening te hebben ontvangen, krijg ik nu ineens te horen dat dit niet het geval zou zijn.

Wat kan ik doen om deze zaak alsnog op te lossen? Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
B.J. Dors

Alle klachten die gemeld zijn door B.J D