Klacht: Een slechte LEVI hoekbank

PaulVerhoef72 op 26 april 2024 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Wij hebben op 16-01-2024 een hoekbank besteld bij Seats and Sofas te Alkmaar.
Deze is bezorgd op 08-03-2024, de bank zag er netjes uit, het mankeerde nog niks.
Op 6 april 2024 hebben we een klacht ingediend via hun eigen website, de klacht die we door hebben
gegevens is: Hoek zakt heel erg door, als je onderuit languit zit voel je het frame. Zo ook de plaatsen waar
het meest gezeten wordt.
Kussens in de rug deuken in en geen steun meer in de rug daardoor.
Op 8 april 2024 kregen we een reactie terug van hun:

Geachte heer/mevrouw Verhoef,
We hebben uw email in goede orde ontvangen. Ten eerste onze welgemeende excuses dat het meubel niet
aan uw verwachtingen voldoet.
Zoals wij uit uw melding begrijpen vindt u dat uw meubel te veel plooit en/of doorzakt.
Wij willen u erop wijzen dat op een nieuw meubel de stoffering strak en stug is. Door gebruik wordt de
bekleding, afhankelijk van de elasticiteit van het materiaal soepeler, wat een verzachtend effect op het
comfort heeft. Tevens zal deze elasticiteit een nonchalante plooivorming veroorzaken. Deze plooivorming
varieert per bekledingsmateriaal (stof- en ledersoort), zelfs per lederhuid en zitbreedte. Bij zachtere
vullingen zal deze nonchalante plooivorming meer aanwezig zijn dan bij hardere vullingen. Een belangrijke
eigenschap van de vulling, vering en bekleding is dat de aanvankelijke hardheid in de eerste maanden met
ongeveer 10% tot 15% afneemt.
Na deze eerste gebruiksperiode, ook wel inzit-periode genaamd, is het comfortniveau optimaal. U dient
hier 3 á 4 maanden voor aan te houden. De hoek zal ter aller tijden zachter zijn dan de rest van uw
zitmeubel, dit komt omdat u in dit gedeelte lounged.
Dit is het zitcomfort waar u de komende jaren op kunt rekenen. Om direct bij ingebruikname van
zitkussens uit een polyurethaanschuim of koud schuim een zachter comfort te creëren kunt u een aantal
keer rustig met uw knie in de zitkussens duwen.
Belangrijk is dat u tijdens deze inzit-periode alle zitplaatsen gelijkmatig belast, dit om de garantie op de
vullingen te waarborgen. Voor alle zitmeubelen geldt dat ze enkele maanden gebruikt moeten worden om
het zitcomfort optimaal te ervaren. Kussens passen zich namelijk aan, aan het lichaamsgewicht en
kunnen zich hiernaar gaan vormen. Ook de ondersteuning van de zitting wordt soepeler naarmate het
zitmeubel vaker belast wordt en kan daardoor wat aan stevigheid verliezen.
Dit is een normaal en natuurlijk proces en geen fout van of in het product.
Mocht u ondanks bovenstaande informatie van mening zijn dat uw melding buiten de gebruikelijke marges
valt, vernemen wij dat graag van u en zullen wij direct aan de slag gaan om uw probleem zo snel mogelijk
in behandeling te nemen.
Wel willen wij u erop wijzen dat indien uw melding geen productiefout betreft de eventuele gemaakte
kosten doorberekend zullen worden aan u.
U kunt op deze e-mail helaas niet antwoorden.
Wilt u naar aanleiding van deze e-mail contact opnemen, verwijzen wij u naar het filiaal van aankoop.
We hebben contact opgezocht filiaal Alkmaar en die zeiden dat we het een maandje moesten aankijken en
mocht de klacht er nog steeds zijn dan moesten weer terug bellen.
Gister op 11-04-2024 ging mijn zoon in de hoek gedeelte zitten, we hoorde dat er iets gebeurde in de bank
en me zoon zakte er vervolgens door heen. Als je nu naar de hoek gedeelte kijkt als er niemand opzit staat
hij helemaal bol. We hebben gelijk de filiaal Alkmaar gebeld en die zouden vandaag 12 april terug bellen
om te kijken wat hun voorstellen

Sinds wanneer speelt dit probleem?
6 april 2024

Wat wilt u weten of bereiken?
Dat de bank goed gemaakt wordt zoals je mag verwachten van een hoekbank.
Anders complete geld terug om een nieuwe bank te bestellen bij een andere winkel.

Ik wil dat hun de hoekbank kosteloos maken en dat de extra kosten die wij moeten maken ook betaald wordt. Want wij moeten maar zorgen dat de bank weer naar Alkmaar komt om hem eventueel te laten maken. Anders willen wij het complete bedrag terug hebben.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Bericht van Seats and Sofas

2 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Verhoef, We hebben uw klacht doorgestuurd naar Seats and Sofas Alkmaar, zij gaan contact met u opnemen. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team After sales Femke

Reactie van de melder van de klacht PaulVerhoef72

2 maanden geleden - Geachte meneer/mevrouw, We hebben verschillende keren contact gehad met Alkmaar, hun komen iedere keer met een andere smoes. Eerst was collega die er over gaat ziek, dan is er een computer storing en de laatste keer dat ze reactie wachten van hoofdkantoor. Kortom we komen geen stap verder deze keer. We verwachten dat we zo snel mogelijk (binnen een paar dagen) tot een oplossing komen want de bank is niet meer normaal te gebruiken.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 26 april 2024 om 09:15 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Verhoef,
We hebben zojuist vernomen van Seats and Sofas Hoofdkantoor, dat uw dossier is opgepakt en inmiddels is opgelost. En dat uw op het transport wacht. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Aftersales
Femke

PaulVerhoef72

Heeft op 15 mei 2024 om 16:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

We kregen vandaag pas te horen dat nu pas de nieuwe bankstel besteld gaat worden terwijl al op 19 april 2024 in filiaal Alkmaar hebben door gegeven welke bankstel we wilde hebben, nu bijna 4 weken later krijgen we pas een reactie we gaan u bank nu bestellen. Wat is dit voor waardeloze service tegenover een vaste klant?

Alle klachten die gemeld zijn door PaulVerhoef72