Klacht: Bank dubbel verkocht – nu zit ik zonder bank

ThomasSpiekhout op 30 mei 2024 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Beste klantenhelpdesk,

Mijn naam is Thomas Spiekhout, ik ben recentelijk verhuisd van Eindhoven naar Amsterdam. De verhuisdag was 10-5-2024. Op die dag wilde ik met een gehuurde bakwagen de bank komen ophalen die ik bij Seats Sofas had gekocht op 19-4 bij het filiaal in Eindhoven. Ik kon de bank alleen bij het filiaal in Apeldoorn ophalen, dus op de verhuisdag reed ik naar Apeldoorn toe met een bakwagen om de bank te komen halen.

Mij werd gemeld dat de bank die ik had gekocht door iemand anders was meegenomen. Hij stond niet meer in de zaak. Vol ongeloof keek ik de medewerker aan. Dat kan toch niet zomaar? De medewerker was het met me eens en sprak van een onvoorstelbare situatie die normaalgesproken nooit voorkomt. Ze belde met de filiaalmanager Apeldoorn (Sjef) en kwam er met hem niet uit. Dus daarna kreeg ik Sjef zelf aan de lijn. Hij vond het ook een vervelende situatie, maar was onverbiddelijk: ik kreeg twee opties. 1. Bank annuleren, zonder vergoeding. 2. Opnieuw bestellen, 6 tot 12 weken wachten en een vergoeding van 17,50 voor de onkosten.

Ik kon mijn oren niet geloven. Nog even op een rij:
1. Ik moest uit Eindhoven met een gehuurde bakwagen helemaal naar Apeldoorn rijden om een bank te komen halen die ik al betaald had, bleek de bank er niet te zijn.
2. Ik zou nu 6 tot 12 weken zonder bank zitten in mijn nieuwe huis, dan een nieuwe wagen moeten huren om de bank op te komen halen en naar mijn huis te brengen.
3. Ik woon op twee hoog, dus had een katrol gehuurd om alles omhoog te hijsen. Dit zou ik dan een andere keer weer moeten doen.
4. Voor alle onkosten (benzine, bakwagen, huur katrol, extra km’s) die ik heb gemaakt zou ik een vergoeding krijgen van 17,50. En dan zou ik later nog eens dezelfde kosten moeten maken om de bank te komen halen, want leveren was geen optie.

Rekensom van onkosten:
Onkosten bakwagen: 30 euro. Ik had een kleinere wagen gehuurd als ik de bank niet opgehaald zou hebben voor de rest van mijn verhuizing.
Onkosten benzine: 30eu. Ik moest voor niets langs Apeldoorn.
Onkosten touw en blok: 22,54eu.
Onkosten extra km’s: 71km t.w.v. 0,20ct per km 14,20eu.
Totaal: 96,74eu.

Dit bedrag staat dus nog los van het bedrag dat ik zou moeten betalen wanneer ik weer een bakwagen huur om de bank te komen halen, helemaal uit Apeldoorn. Een levering bieden ze niet aan.

Artikel 6:74 BW – alle gemaakte schade bij nakoming van een verbintenis moet worden vergoed door de partij die tekortschiet. Seats Sofas houdt zich hier niet aan, ook niet nadat ik een klachtenformulier op de website in had gevuld. Mijns inziens is de oplossing die Seats Sofas mij biedt allesbehalve redelijk. Wat kan ik doen?

Thomas Spiekhout

Ik zou tevreden zijn wanneer Seats Sofas de verdwenen bank terughaalt die mij beloofd was, óf de bank voor mij opnieuw bestelt en dat ik dan in de tussentijd een leenbank krijg. Ik zou dan willen dat ze de onkosten die ik heb gemaakt vergoeden, en de bank gewoon netjes bij mij thuis afleveren, zoals dat hoort na zo'n fout.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Bericht van Seats and Sofas

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Spiekhout, We hebben uw klacht doorgestuurd naar Seats and Sofas Apeldoorn, zij gaan contact met u opnemen. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team After sales Femke

Seats and Sofas

Heeft op 10 juni 2024 om 12:02 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Spiekhout,
We hebben zojuist vernomen van Seats and Sofas Apeldoorn, dat uw dossier is opgepakt en inmiddels is opgelost. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Aftersales
Femke

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ThomasSpiekhout

Heeft op 10 juni 2024 om 14:57 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Haha ja, dat was geen oplossing. Ik heb alles gecanceld. Fijne dag!

Alle klachten die gemeld zijn door ThomasSpiekhout