Klacht: schuld afgelost maar nog steeds een negatieve BKR registratie

op 07 juli 2017 over Hoist Finance in de categorie Vermogensbeheer

ik heb in het jaar 2009 hulp gezocht bij de gemeente schiedam om mijn schulden te betalen ,daar de gemeente niets heeft afgedragen aan de grootste schuldenaar kwam ik terecht bij GGN.
daar heb ik altijd mijn verplichtingen gedaan en na veel bellen en vragen of ik daar vanaf kon kreeg ik elke keer nee te horen.
in 2014 ben ik wederom hulp gaan zoeken en ditmaal bij sociaal .nl ik heb daar een overeenkomst gesloten dat ik tegen finale kwijting mijn schuld af zou betalen alleen de kleine lettertjes zorgden ervoor dat ik 100 % betaald heb ,alleen zegt hoist dat ik niet alles betaald heb en daar ik sociaal een mail heb gestuurd waar ik geen antwoord op heb gehad heb ik gebeld met hoist maar die blijven bij hun standpunt.
ik heb een vaste baan en heb over de aflossing geen 3 maar 2 jaar gedaan tevens heb ik een goed inkomen maar hoist wil de A code met een code 2 en 3 niet verwijderen omdat ik te boek sta als wanbetaler terwijl ik alles terug betaald heb.

ik ben tevreden als de code verwijderd is en ik dus weer door kan gaan met mijn leven want door die code kan ik niet geen creditcard aan vragen of een auto leasen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hoist Finance over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hoist Finance in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hoist Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hoist Finance

Heeft op 10 juli 2017 om 13:07 geantwoord

Geachte heer Wijnen,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Wij hebben op 22 juni 2017 telefonisch contact gehad met u over uw BKR registratie.

Zoals aangegeven is het niet mogelijk om de registratie vervroegd te verwijderen. De registratie is in het verleden terecht geplaatst, en conform het reglement van het BKR mogen terechte registraties niet verwijderd worden.

Wel kunnen wij u verwijzen naar de Geschillencommissie van het BKR. Zij beoordelen het gehele dossier en zullen hierover een uitspraak doen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Hoist Finance

Heeft op 10 juli 2017 om 13:50 geantwoord

ik vind het belachelijk dat ik afgerekend wordt op het verleden waar ik zelf niets aan kan doen.

Alle klachten die gemeld zijn door fritsen