Klacht: Schreeuwende en dreigende postbode

op 17 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hi,

Ik bezorg zelf ook post maar niet voor PostNL. vanmorgen kwam ik bij een huis aan waar een postbezorger van PostNL.woont tegen.haar wil ik een klacht indienen.

De deur stond wagenwijd open en er zat een grote hond in de gang(soort bulldog/pittbull achtige hond, maar grotere hond dan normaal). Er zat een hekje bij de deurmat maar dat hekje was vrij laag en ik dacht die hond springt daar gemakkelijk overheen als hij kwaad in de zin heeft en de hond had me al zien aankomen en werd wat onrustig.

Aangezien ik al eens vaker door een hond gepakt ben die het huis uit kwam stormen bij open deur dacht(niet bij dit adres). ik dit moet ik voorzichtig aanpakken.

Dus ik pak mijn post en ik wierp de post over het hekje in de gang. De hond bleef zitten en de hond deed niets en ik was snel weer weg. naar het huis aan de overkant. Hoor ik ineens geschreeuw achter me achtelijke idioot die je ben. je gooit post naar mijn hond.

Maar ik zei dat ik dat niet deed ik gooide het enkel over het hekje. de mevrouw ging ontzettend te keer en begon echt hard tegen me te schreeuwen.
Toen begon iemand anders op de bovenverdieping te schreeuwen dat de volgende keer dan ze de hond op me los laten.

Toen riep ik dat ze dan geen post meer van me krijgt als ze dat doet.
De vrouw was niet normaal mee te praten dus ik liep gewoon verder een normaal gespek was zinloos.

Een paar minuten later zag ik haar lopen en kwam ze op me af om te vragen of ik echt geen post meer ging brengen.

Ik reageerde op normale toon: Ik wil eerst even uitleggen dat ik geen post naar haar hond gooide,ik gooide het gewoon over het hekje en ik probeerde op normale toon een gesprek aan te gaan.. Dit ontaarde echt meteen weer in een woedeaanval van haar kant en ze begon weer als een psychopaat te schreeuwen, ik probeerde op rustige toon wat terug te zeggen maar ze schreeuwde alleen maar harder en harder terwijl ze intussen langzaam weg begon te lopen. Ik probeerde wat te zeggen maar kwam er gewoon niet tussen.

Ik ben hier niet van gediend.

Denk je nu werkelijk dat ik een grote los lopende bulldog/pitbull post naar zijn hood ga slingeren? Ik ben echt niet levensmoe hoor.

Ook dreigen dat ze de hond op me loslaten daar ben ik niet van gediend. En al helemaal niet van iemand die ook post bezorgt.

Ik weet wie deze persoon is, waar ze woont haar naam, welk postnl depot ze werkt. Als u de gegevens wil stuur ik u deze. Ik vind het gewoon netjes om dat niet openbaar te maken.

Deze agressie is niet normaal en dreigen dat ze de hond loslaten om mij te pakken dan ben je ook gewoon een psychopaat volgens mij.

tevreden als ze wordt ontslagen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 mei 2016 om 12:33 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Anoniem,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een vervelende ervaring heeft gehad met een hond bij een bewoner van een huis waar u post heeft bezorgd. U geeft aan dat de bewoner van dit huis een bezorger is bij PostNL en dat u alle informatie kunt geven over deze persoon.

Om deze situatie tegen te gaan, raad u sterk aan om deze situatie neer te leggen bij de maatschappij waar u werkzaam bent.

Deze situatie is voorgekomen bij de bewoner waar u post heeft bezorgd en welke op dat moment niet aan het werk was en hierdoor niet onder een situatie valt om dit te melden. Dit is een persoonlijke situatie en niet een werksituatie geweest.

Begrijpelijk dat u geschrokken bent van de hond en dat er tevens gedreigd is naar u toe.

Ik hoop dat u hier uit komt met uw werkgever en anders kunt u nog aangifte doen bij de politie om dit in de toekomst te voorkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door postbezorger123