Klacht: schending privacy

op 03 augustus 2016 over Straetus in de categorie Incassobureaus

Geachte heer / mevrouw

Via mijn buren kwam mij ter kennis dat er een incassovordering liep jegens mij. Helaas heb ik van Straetus nimmer een incassoverzoek ontvangen.
Vervolgens heb ik heden Straetus gebeld op nummer 088-0440020.
Deze heer, waarvan ik de naam helaas niet heb, heb ik gevraagd bij welke organisatie Straetus is aangesloten. Hier heb ik geen antwoord op gekregen. Ook na herhaling van mijn vraag kreeg ik uw antwoord.
Uitsluitend intimidatie viel mij ten deel. Vervolgens hing de heer op.

Aansluitend kreeg ik een sms zonder antwoordmogelijkheid.

Mijn klacht is dat de vermeende incasso is neergelegd bij willekeurige derden, welke geen enkele relatie met mijn zaken hebben. Deze schending van mijn privacy beklaag ik mij over.

Vervolgens ben ik geintimideerd met publiekmaking van mijn naam op een internetforum. Dit kan mij schade berokkenen. Deze schade stel ik u vooralsdan voor aansprakelijk. De schade welke kan ontstaan kan dusdanig zijn dat ik in de toekomst zoveel schade lijdt dat betalingen achterwege kunnen blijven door gebrek aan inkomsten.

Eveneens zal ik een klacht neerleggen bij de NVI. Ook zal ik het programma radar, consumentenbond en de vaste kamercommissie contacten over de handelswijze van Straetus.

Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet

Hoogachtend

E. Vinke

Als ik een fatsoenlijk en correct antwoord krijg op mijn vragen en gevrijwaard wordt van oneigenlijke intimidatiepogingen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Straetus over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Straetus in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Straetus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Straetus

Heeft op 03 oktober 2016 om 08:28 geantwoord

Geachte heer-mevrouw Vinke,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en deze direct in behandeling genomen. De werkwijze die u omschrijft is zeker niet de werkwijze van Straetus en zodoende hebben wij hier ook intern passende maatregelen tegen genomen zodat dit niet nogmaals plaats zal vinden.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Crijn Janssen
Straetus Incasso Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door e. vinke