Klacht: Schending garantierechten

op 30 september 2017 over Dell in de categorie Electronica - Computers

Eind april 2017 kocht ik een Dell XPS 13 9360 laptop van 1500 EUR via de website van Dell. Vorig weekend, nog geen 5 maanden na aankoop, is deze laptop gecrasht. Afgelopen week is een monteur van Dell 3 keer thuis langsgekomen om te proberen het toestel te herstellen (onder garantie en gebruikmakend van Dell Premium Support). Bij de eerste herstelpoging stelde de monteur vast dat de harde schijf doorgebrand was, maar kon hij enkel het moederbord vervangen (hij had geen nieuwe harde schijf bij). Bij de tweede herstelpoging is de nieuw geplaatste harde schijf na enkele minuten opnieuw doorgebrand nadat het toestel andere gebreken vertoonde (hoog piepend geluid, vreemde structuren op scherm). Bij de derde poging zijn moederbord, harde schijf en netstroomaansluiting vervangen. Na deze derde poging werkt de laptop nog steeds niet normaal: hij start weliswaar terug op, maar de luidsprekers en de netwerkkaart functioneren niet naar behoren (geen geluid / wifi-verbinding valt voortdurend uit op batterijstroom). Nadat de computer drie keer uit elkaar is gehaald en weer in elkaar gezet en de problemen nog steeds niet van de baan zijn, heb ik van Dell een nieuw toestel geëist. Dell weigert dit en stelt een vierde bezoek van een monteur voor. Ik heb echter geen vertrouwen meer in mijn huidig toestel en wil vervanging (m.i. is het gebruikelijk dat bij dit soort problemen typisch na 3 mislukte reparaties, zoals in mijn geval, wordt overgegaan tot vervanging).

Als gevolg van het bovenstaande:
– ben ik bestanden verloren door het doorbranden van de harde schijf
– ben ik al 3 keer een hele dag thuis moeten blijven om op de Dell-monteur te wachten
– werkt mijn toestel na 3 reparaties nog steeds niet naar behoren

Ik ben tot nu toe meegegaan in de procedure van Dell om dit soort problemen aan te pakken, maar dit wordt een straatje zonder einde. Bij elke keer dat de laptop wordt opengemaakt, is er kans op nieuwe defecten, zoals mijn ervaring aantoont. Dell technische support weigert vooralsnog mijn probleem te escaleren en schuift de verantwoordelijkheid door naar de monteur (die voor een externe firma werkt). Dell klantendienst beweert niets te kunnen doen daar de technische dienst bevoegd is. M.a.w. Dell stuurt mij van het kastje naar de muur, en ik kan als klant nergens verhaal halen. Op de Dell website is er nergens informatie te vinden over hoe men als klant klacht kan indienen. M.a.w. ik sta met de rug tegen de muur, en roep bij deze externe hulp in.

Vervanging van mijn huidig defect toestel door een nieuw toestel van hetzelfde type

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dell

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dell nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel Humblet