Klacht: Laptop weg gebracht: geen back up gemaakt nu alles weg, winkel zegt: eigen schuld

op 27 augustus 2011 over Scheer en Foppen in de categorie Electronica Winkels - ketens

Na twee jaar intensief gebruik was het dekselscharnier, de spatie en een letter stuk van me laptop. Ik heb hem toen weg gebracht naar de winkel waar ik hem gekocht had. Toen ik hem weer had op gehaald en hem thuis aan zetten was alles er af, de hele computer stond weer op fabrieksinstellingen en al mijn gegeven waren eraf. Ik heb toen gebeld met het bedrijf waar de laptop is gemaakt, hun vertelde mij dat ik een back up had moeten maken en dit hadden ze in de winkel tegen mij moeten vertellen. In de winkel hadden ze niks gezegd, ik heb ben naar de winkel toe gegaan en daar werd mij verteld dat dit in de aankoopdoos een briefje had gezeten waar dit op stond en dat hun zeker niet verplicht zijn om dit aan mij te melden. Dat ik nu alles kwijt ben dat het mijn eigen schuld is, en dat hun daar niks aan kunnen doen.

250 euro: voor het repareren van de laptop en alle extra kosten die nu gemaakt worden. En persoonlijke excuses van de assistent bedrijfsleider, want deze meneer was niet erg vriendelijk

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Scheer en Foppen in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheer en Foppen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Scheer en Foppen

8 jaren geleden - Geachte mevrouw, heer Kruithof,Vervelend te vernemen dat uw gegevens gezien het vervangen van de harde schijf zijn verdwenen. Echter valt opslag van uw gegevens binnen uw eigen verantwoordelijkheid. Wij zijn eventueel nog wel bereid een coulance te verstrekken op de reparatiekosten voor het ontstane ongemak. Wilt u met mij contact opnemen.Met vriendelijke groet,P.F.de Haan Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.

Scheer en Foppen

Heeft op 29 augustus 2011 om 09:11 geantwoord

De verantwoordelijkheid van het bewaren van gegevens ligt bij de eindgebruiker.
Voor het onstane ongemak zijn wij bereid om een coulance aan te bieden op de onstane reparatiekosten.

Heeft op 29 augustus 2011 om 17:42 geantwoord

Ik vind de oplossing goed, en ik hoor graag meer van jullie

Alle klachten die gemeld zijn door lindakruithof