Klacht: Schandalige onrechtmatige blokkeren verhuizing

op 13 oktober 2016 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van Belcentrale houden zij onrechtmatig onze nummers tegen bij een verhuizing. Er zou i een “wijziging van de algemene voorwaarden” zijn voorgesteld die automatisch inging. De mail blijkt een lange marketing nieuwsbrief met een kleine paragraaf waarin staat “Vanaf nu ontvangt u twee en half procent extra korting op uw abonnement vaste telefonie (VoIP) bij een twee jarig contract. U heeft nu een contract voor onbepaalde tijd. Reageert u niet op deze e-mail dan activeren wij voor u deze twee en half procent extra korting. Deze wijziging gaat over een maand in”.
Dit is niet de eerste keer dat eenzijdig kosten zijn verhoogd (voicemail boxen werden ook opeens belast, maar dat hebben wij geaccepteerd).

Ik ben het hier zeer nadrukkelijk niet mee eens en wil mijn oorspronkelijke opzegtermijn hanteren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Michiel K

1 maand geleden - Intussen - na erg veel druk - is de klacht geschikt. Belcentrale... snap dat dit je echt klanten kost.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 14 oktober 2016 om 10:38 geantwoord

Beste Michel,

Dank voor je bericht.
We vinden het jammer om te lezen dat je ontevreden bent over Belcentrale. We hoopten u juist tegemoet te komen met deze verlenging en extra korting. Fijn dat zonder mijn tussenkomst uw klacht is verholpen. We willen u danken voor uw vele jaren als abonnee en hopen u in de toekomst nogmaals te kunnen verwelkomen als klant.

Vriendelijke groet,
Webcare Belcentrale

Reactie van de melder van de klacht Michiel K

1 maand geleden - Het probleem is nu prima opgelost maar dramatische eenzijdige aanpassingen van de contractduur is gewoon niet ok. Dank tot zo ver.

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel K