Klacht: Schandalige boete

op 02 augustus 2016 over Innova Energie in de categorie Energieleveranciers

ik februari 2016 is bij mij een verkoper aan de deur geweest om zijn energie te verkopen. meneer liet mij de prijzen zien en zag er verder goed uit dus ik ging akkoord. in het contract stond dat ik 14 dagen bedenktijd had,de volgende dag ging ik inhoudelijk opzoeken of het daadwerkelijk zo goedkoop was,maar helaas dus niet. de dag erna opgebeld naar innova energie dat ik toch liever niet klant van hun wou worden en dat ik liever bij oxxio bleef,dus dat ik het contract ontbond. mevrouw aan de telefoon van innova zei dat dit prima was en zou het in orde maken. vervolgens 1,5 maand later krijg ik een mail van innova dat de energie levering van start was gegaan.ik dacht wat is dit in hemelsnaam dus ik gelijk innova opgebeld en verteld dat ik meerdere keren heb aagegeven niet in zee met hun te willen gaan. vervolgens zegt mevrouw dat nergens terug te kunnen vinden maar ze zou het alweer in orde maken. een tijd lang bleef het stil en in mei kreeg ik een brief dat ik een boete bedrag van 1040,05 moest betalen. ik kreeg zowat een hartverzakking en heb direct de volgende dag gebeld. mevrouw van innova vertelde me oh ik zie het al het bedrag klopt niet u staat hier als bedrijf en u bent particulier,waarop ik zeg ja dat klopt en mevrouw zei ja dan moet u dus een boete van 250 euro betalen. ik zeg tegen mevrouw pardon maar ik ben nergens mee in zee gegaan dus ik ga dat niet betalen. mevrouw vertelde mij dat ik bewijs moest leveren dat ik telefonisch heb doorgegeven geen contract met hun willen aan te gaan.
ik zeg tegen mevrouw dat gaat lastig van eind april was mijn mobiele telefoon abbonement verlopen en ik ben overgestapt naar kpn dus ik kan moeilijk aan bel gegevens komen.
mevrouw zou het in orde maken en vervolgens niks meer gehoord.
en tot mijn verbazing kreeg ik net weer een brief binnen een aanmaning met de melding dat ik 1040,05 binnen 2 dagen moet betalen.
ik heb gelijk weer gebeld en mevrouw van innova vertelde mij eerst dat ik dat bedrag moet gaan betalen en vervolgens zegt oh ik zie het al het bedrag klopt niet maar u moet wel 250 betalen,waarop ik zeg ik ga niet ergens voor betalen waar ik niet mee in zee ben gegaan.
vervolgens zegt mevrouw weer dat ze het op gaat lossen en mij morgen terug belt.
ik ben het zat om van het kastje naar de muur gestuurd te worden door dit gigantische oplischtings bedrijf.
overal op diverse websites en Facebook regent het van klachten van mensen met het zelfde probleem.
dit bedrijf moet stoppen
ik heb ook een klacht bij het amc ingediend

dat ik netjes te woord word gestaan en dat hier iets aangedaan word.
en dat het bedrag kwijt gescholden word want dit is totaal onterecht!!!

Alle klachten die gemeld zijn door daisy van der horst