Klacht: Schandalig hoge annuleringskosten

op 13 mei 2020 over A-Meubel in de categorie Meubelwinkels

Wij zijn dinsdag bij de winkel in Amersfoort geweest en hebben toen meubels bestel.
De verkoopster zei dan ga ik deze woensdag voor jullie bestellen.
Na goed na denken en nogmaals meten bleken de meubels te groot(stomme fout van ons).
Maar we hebben direct geannuleerd nog geen 24u later en terwijl de bestelling nog niet geplaatst was en geen bevestigings mail hier van gehad te hebben.
Nu beweren ze ons dat wij 30% van het aankoop betrag moeten betalen.
Er is ons niks verwezen naar voorwaarden.
De verkoper zat alleen te huilen ivm met haar hond die ziek was en tevens te bellen met haar buurvrouw terwijl wij aan haar bureau zaten.
Die woensdag dat we geannuleerd hebben hebben we gebeld en moesten dit per mail bevestigen, en gingen ze kijken of ze nog wat konden doen lieten dit donderdag weten.
Donderdag niks ontvangen vrijdag weer gebeld zouden het ons dinsdag laten weten en weer tot onze spijt niks gehoor vandaag weer gebeld en word er beweerd dat we 30% procent moeten betalen voor een bestelling die geannuleerd moet worden terwijl er nog geen bestelling gedaan was.
Ik vind het een kwalijke zaak worden van het kastje naar de muur gestuurd en er is ons niks maar dan ook niks over voorwaarden verteld of gezegd hier kunt u de voor waarden lezen mw. Was alleen maar bezig met haar hond.
Ronduit schandalig!

Wij zijn tevreden als we 10% van het bedrag moeten bekostigen want het is ook onze fout.
Maar 30% gaat echt te ver voor iets wat nog niet besteld is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar A-Meubel over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door A-Meubel in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat A-Meubel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

A-Meubel

Heeft op 30 april 2020 om 08:36 geantwoord

Beste klant,
Allereerst bedankt voor uw bestelling bij ons. Het is zo dat wij direct de bestelling invoeren in het systeem waarbij er direct een aantal processen ingang worden gezet. Het is namelijk voor ons van groot belang om de afgesproken levertijd te behalen. Daarom gelden er dan ook bij bestellingen welke in de winkel worden gedaan 30% annulatiekosten. Deze kosten worden ons ook door belast door de fabrikanten indien wij het bij ze annuleren.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Nikkievekert