Klacht: Schadeclaim

op 19 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb p Ebay duitsland een platen speler gekocht , 520 euro maar liefst
De speler was in perfecte staat ,versender heeft zelfs bij het verpakken fotos genomen.
Eenmaal aangekomen was de doos zichtbaar beschadigd en ook de inhoud
Na 6 x contact gehad te hebben met diverse medewerkers niets wijzer! kastje naar de muur antwoorden , er is niet duidelijk waar de claim en door wie deze ingediend moet worden , de verzender ? de ontvanger ? in nederland ? in Duitsland ?
Kort gezegd zeer onkundige antwoorden maar wel vriendelijk , de Duitse DHL is simpelweg grof te noemen , er word gezucht en gesnauwd door opgefokte uit oost Europa afkomstige slecht betaalde dames !
Zou graag willen weten wat nu te moeten doen ?

Behandeling van de claim en vergoeding van de schade

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

7 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig dat u uw zending met schade heeft ontvangen. Uiteraard kijken wij graag met u mee. Zou u mij de traceercode willen sturen van de zending welke het betreft? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare en klantenservice

Reactie van de melder van de klacht marc-r

7 maanden geleden - Hallo Miranda van DHL Ik heb vandaag na aantal telefoontjes zo het lijkt een begin van de oplossing , er werd erkend dat wat moeilijkheden geeft In de basis is er iets niet ok met de schade afhandeling , geen uniforme simpele procedure , in Duitsland moet de ontvanger de claim indienen en hier de afzender , nu heb ik eindelijk een Engels talig formulier met veel moeilijke ''transport '' termen , het formulier kon ik niet online invullen maar moest gedownload worden , geprint , ingevuld met pen ? , dan scannen , en dan mailen , best een gedoe voor een grote organisatie als DHL waar miljoenen bewegingen zijn met pakjes en post Ik zal na het versturen van de claim deze site op de hoogte houden , als het niet lukt maar zeker ook als het wel goedkomt , moet wel zeggen dat de dames en heren die ik gesproken hebben wel echt hun best deden om het op te lossen en ook de tijd namen voor het gesprek Sendungs nr : CY723854810DE

DHL

Heeft op 19 december 2017 om 13:46 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Fijn om te horen dat u de juiste informatie al heeft ontvangen. U dient inderdaad dit formulier te gebruiken. Mocht u hier vragen over hebben kunt u uiteraard altijd contact opnemen met ons klantenservice. Zij zijn bereikbaar via Sociale Media, mail en telefonie.

In de hoop u hier mee voldoende te hebben geinformeerd.

Miranda
DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door marc-r