Klacht: schadeclaim

op 09 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had een pakket toegestuurd richting Rusland. Dit was enorm goed verpakt zowel hetgeen wat erin zat alsmede doos met stickers breekbaar etc. Alles volgens de richtlijnen van PostNL. Aangetekend verstuurd dus verzekerd. De verzendkosten worden normaliter niet vergoed bij schade volgens hun website maar wel hetgeen mbt schade. Verzendkosten komen dus voor rekening van mij terwijl ik de schade van de inhoud alleen claimt. Keurig foto’s van de verpakking en doos toegestuurd alsmede hoe het daar is ontvangen. Doos en inhoud en verpakking foto. Diegene heeft ook keurig volgens correspondentie email een schaderapport laten opstellen in rusland en dit mij toegestuurd wat ik had bijgesloten bij de schadeclaim.

Nu werd ik heden gebeld 5 mei, door een medewerker van die afdeling dat PostNL hier niets aan kan doen daar alles machinaal gaat. Die medewerker probeerde de schuld daar op te gooien. Daar ik melde, dat ik het aangetekend had verstuurd, verzekerd was en goed was ingepakt met alle bewijzen van dien, probeerde diegene van PostNL de schuld bij Rusland neer te zetten. Wat een flauwekul. PostNL is ervoor aansprakelijk en ik heb betaald bij PostNL Nederland. Klaar uit! En moet netjes afgehandeld worden. Als dit niet netjes wordt afgehandeld schakel ik een advocaat in.

Als het netjes wordt afgehandeld en de schade gewoon netjes wordt betaald zoals het hoort!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 mei 2017 om 17:02 geantwoord

Geachte mevrouw Mugie,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig te vernemen dat een door u verzonden pakket beschadigd is aangekomen bij de ontvanger in Rusland. Ik kan me voorstellen dat u hier erg boos en teleurgesteld over bent en graag een vergoeding hiervoor wilt ontvangen. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde barcode zie ik dat het onderzoek op dit moment nog loopt en dat er inderdaad telefonisch contact met u hierover heeft gehad. Zodra er een update is zal hij uiteraard wederom hierover contact met u opnemen, ik adviseer u de verdere voortgang en de uitkomst van het onderzoek af te wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door myrna1