Klacht: Schade niet vergoed bij verzekerde zending

op 28 juni 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn aanvraag tot schadevergoeding bij PostNL is direct afgewezen. Het pakket dat ik van een leverancier had ontvangen heb ik aangetekend retour gestuurd vanwege de verzekering tot 500 euro bij vermissing en beschadiging. Het pakket was eerder verzonden, en door mij retour gestuurd in dezelfde verpakking en exact op dezelfde wijze verpakt als in de eerdere zending. Het pakket was voorzien van de stickers Breekbaar. Duidelijk zichtbaar aan alle kanten. PostNL claimt dat het pakket moet voldoen aan schokken en stoten bij het sorteerproces. En zij beoordelen 16 lagen noppenfolie als onvoldoende.

PostNL vergeet daarbij dat het niet alleen het sorteerproces is wat schade op kan leveren. Al zou hun redenering opgaan, dan hebben we ook nog met bezorgers te maken. En ik heb met eigen ogen gezien hoe zij met pakketten in hun bus gooien!

Klanten wel laten betalen voor verzekering, en niet thuis zijn voor een schadeclaim?

Ik ben tevreden als de schade volledig vergoed wordt (afgerond 150 euro).

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 juni 2019 om 15:56 geantwoord

Geachte heer,mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van het onderzoek. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn gegevens heeft u inmiddels ook een mail gestuurd naar de betreffende afdeling dat u het niet eens bent met de afwijzing tot schadevergoeding. Omdat uw bericht hierdoor direct op de juiste afdeling ligt, mag u per e-mail reactie terug verwachten.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door ronfransen