Klacht: Schade door toedoen van DHL bij de bezorging van aan mij geadresseerde pakketten

op 21 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorger van DHL trof mij niet thuis, in plaats van de pakjes weer mee terug te nemen heeft de bezorger bedacht dat hij ze wel over het toegangshek kon gooien. Ik heb hier 2 verschillende klachten over:
1. Het toegangshek is hierdoor beschadigd. De pakketten zijn precies op een scharnier terecht gekomen.
2. De pakketten zijn dus door de bezorger buiten, in de regen, achter gelaten op een plek waar in principe iedereen bij kan.

Wanneer je vervolgens contact opneemt met DHL word je doorgestuurd naar: GBS Insurance & Risk Management.

Daar heb ik een bevestigingsmail van gekregen met daarin het volgende dossiernummer: 2017-2268 H04

Maar overleg is niet mogelijk, ik weet dus niet wat ze willen zien of weten op het moment dat ze mijn klacht in behandeling gaan nemen. Het hek heb ik inmiddels laten maken, maar ik weet niet of ik dat wel had mogen doen om in aanmerking te komen voor vergoeding van de schade.

Om te beginnen moet DHL gewoon eens gaan reageren, een menselijke maat toepassen, zeg maar. Daarna wil ik de vergoeding van mijn schade en als laatste een hele dikke excuses over de lompe wijze waarop er met mijn bestelling is omgegaan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goede middag, Het is inmiddels enige tijd geleden dat mijn collega u advies heeft gegeven over de wijze waarop u een schadeclaim kunt indienen bij DHL. Nu geeft u op 5 januari aan dat er geen contact met u is geweest sinds 21 december. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen met de betreffende afdeling aangaande uw claim? Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Parcel Webcare

DHL

Heeft op 14 februari 2018 om 13:48 geantwoord

Goede middag,

Naar aanleiding van uw bericht heb ik contact opgenomen met de betreffende afdeling. Deze case is gesloten omdat de schade is veroorzaakt door een subcontractor, deze zou de schade met u regelen. Omdat u aangeeft dat dit niet gebeurt is, kunt u contact met hen opnemen:

Express Koerier Nederland B.V.
Printerweg 13
3821 AP Amersfoort
Tel: 033-3030726

Hopelijk kan het op deze manier geregeld worden allemaal.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 08 maart 2018 om 16:19 geantwoord

Dit is natuurlijk geen oplossing. DHL, u bent de contractpartij in deze, dus u moet deze schade aan mij vergoeden. Daarna kunt u bij uw subcontractor de geleden schade verhalen. Reageren doet u toch niet meer via deze site, daarom heeft u inmiddels de officiële aansprakelijkheidstelling per post ontvangen. Dan kunt u daar op reageren.

Alle klachten die gemeld zijn door Jos Korner