Klacht: Schade aan RVS spoelbak

op 09 oktober 2016 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Eind vorig jaar kochten wij op de locatie Rotterdam Stadionweg een grote en prijzige (bijna €13.000) keuken bij Keuken Kampioen. In de winkel zijn we heel erg goed geholpen door de winkelmanager (Hugo, alle lof!) welke erg goed meedacht en oplossingen aandroeg voor hoe wij het graag wilden. De keuken moest in ons nieuwe huis komen, maar omdat de keuken een stuk groter was dan de keuken die er aanvankelijk inzat moesten de leidingen verlegd worden. Hiertoe kregen wij een leidingschema mee en hebben de leidingen laten verleggen. 10 weken later werd de keuken geplaatst en nog eens 4 weken later trokken we in ons nieuwe huis. De keuken was prachtig, goed geplaatst en precies zoals we afgesproken hadden. Kort nadat we de keuken in gebruik hadden genomen ontstoden er echter roestplekjes (!!) in de spoelbak die van RVS is. Wij begrepen hier niets van en gingen terug naar de verkoper met foto\’s en de vraag hoe dit kon. Die verwees ons naar de klantenservice. Vele lange telefoontjes en mails naar de klantenservice volgden (tussen dec 2015 en februari 2016) waarin we het probleem herhaaldelijk uitleggen en foto\’s sturen. De callcenter medewerkers zeiden of het probleem niet eerder gehoord te hebben of geven tips die die op z\’n minst bijzonder zijn. Eenmalig spreek ik een callcenter medewerkster die mij vertelt dat het ook niet de bedoeling is om er vaat in te laten staan dus dat het daardoor zou kunnen komen. Als ik haar vertel dat het herbergen van vaat mijns insziens de functie is van een spoelbak zegt ze me niet verder te kunnen helpen. Een andere medewerkster geeft me het advies de spoelbak te reinigen met Cif cream (een schuurmiddel!). Als ik haar uitleg dat ik bang ben daarme de spoelbak erg te beschadigen omdat ik \’m bijna net zo goed met schuurpapier kan bewerken geeft ze aan dat dat haar enige advies is en ze verder nies meer voor me kan doen. Uiteindelijk spreek ik een jonge callcenter medewerker die nog niet zo thuis is in het afwimpelen van klanten en die neemt mijn klacht serieus. Hij vindt het, net als ikzelf, gek dat er uberhaupt roest in de RVS spoelbak kan ontstaan en zet zich in om ons tot dienst te zijn. Uiteindelijk geeft hij aan het probleem met collega\’s te gaan bespreken en aan ons terug te koppelen of wij een nieuwe spoelbak kunnen krijgen, omdat hij eerder gehoord heeft dat er wel eens spoelbakken met een fabrieksfout geleverd zijn waarbij de afwerkingslaag onvoldoende is en dus roestplekjes kunnen ontstaan. Wanneer hij ons terugbelt heeft hij overlegd met een oudere collega en vraagt ons of de leidingen verlegd zijn. Wanneer ik dit bevestig geeft hij aan dat het daardoor komt. Schijnbaar zouden er met het verleggen van de leidingen kleine metaalstukjes los komen die vervolgens via het water in de spoelbak komen en \’contactroest\’ zouden veroorzaken. Dit was echter de eerste keer dat wij hiervan hoorden (Had ik dit geweten had ik waarschijnlijk een spoelbak van ander materiaal gekozen). Hij vertelde dat we de leidingen 2 maanden hadden moeten spoelen alvorens de spoelbak te plaatsen. Ook nieuwe informatie. De schade die we hebben valt volgens hem niet in de garantie en hij kan niks voor ons betekenen. We krijgen het advies weer om te schrobben met Cif cream. Dit uiteindelijk maar gedaan en hiermee kreeg ik de roestplekken wel \’weggeschuurd\’ maar het maakte wel diepe krassen in de spoelbak. Hier ook weer over gebeld en kreeg de boodschap dat ik dit toch zef had gedaan door Cif cream schuurmiddel te gebruiken. Toen ben ik erg boos geworden maar dat haalde ook niets uit. Daarna hebben we het opgegeven en hoopten dat we aan de schade zouden wennen. Nu hebben we de keuken 9 maanden in gebruik en de keuken ziet er ook nog prachtig uit maar de spoelbak lijkt er al 10 jaar in te zitten. Hij is heel gevoelig voor vergeling (kan er geen kop koffie in leeggooien zonder dat het bruinig verkleurd) en krassen, mogelijk door het door KK geadviseerde gebruik van Cif cream. De ironie wil dat hij tefenwoordig enkel daarmee nog schoon te krijgen is en dat ik nu 2 keer week de spoelbak met Cif cream reinigen moet wat elke keer weer nieuwe schade en krassen oplevert.

Voor ons is dit een heel frustrend proces geweest omdat duidelijk schade hadden, maar continue van het kastje naar de muur werden gestuurd door callcenter medewerkers die getraind lijken om alle schuld bij te klant te leggen, maar verder nauwelijks inhoudelijke kennis hebben. Wat een verschil met de verkoopmedewerkers! Dit maakt dat wij de volgende keer dat we €13.000 uit willen geven dat hoogstwaarschijnlijk niet bij KK zullen doen!

Wij zijn tevreden wanneer KK kostenvrij een zelfde maar nieuwe (verzonken) spoelbak komt plaatsen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste meneer / mevrouw Dautovic-Imsirovic, Wat vervelend te lezen dat u deze ervaring heeft met Keuken Kampioen. Ik begrijp uit uw klacht dat u het niet eens bent met het geen wat de klantenservice u vermeld heeft in december 2015. Wij zullen uw klacht intern bespreken en kijken wat we voor u kunnen betekenen. Ik ga er voor zorgen dat er morgen met u contact wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Elmedina Dautovic

1 maand geleden - Beste Daan, Misschien ten overvloede, maar mijn klacht gaat in de eerste plaats over het feit dat er überhaupt roestplekken in een roestvrijstalen (!) spoelbak hebben kunnen ontstaan. Ik heb verschillende mensen gesproken die ook hun leidingen hebben moeten verleggen alvorens een nieuwe keuken, met RVS spoelbak, te laten plaatsen en geen enkele van hen herkende dit probleem of had gehoord van contactroest. Secundair daaraan gaat mijn klacht over de wijze waarop door de klantenservice opgetreden is en de slechte adviezen die ons gegeven zijn. Onze contacten met de klantenservice hebben overigens plaats gehad tussen december 2015 en februari 2016. Met groet, Elmedina Dautovic

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste mevrouw Dautovic, Mijn collega van de afdeling klantenservice heeft getracht contact met u op te nemen, helaas zonder resultaat. Wellicht dat u contact met ons op kunt nemen als u in de gelegenheid bent. U kunt ons op werkdagen bereiken op tel.nmr 0416-539325. Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Elmedina Dautovic

1 maand geleden - Beste Daan, Het klopt dat er 2 weken geleden van de kant van KK 1 poging tot tel. contact is ondernomen. Mijn voicemail was ingesproken met de boodschap dat ze het opnieuw zouden proberen, maar tot op heden heb ik niets meer vernomen. Ik heb zelf proberen te bellen maar verzand, met het nummer dat jullie achterlaten, in het lange en complexe keuzemenu, waarbinnen het haast onmogelijk is om uit te komen bij de afdeling die je moet hebben. Het zou fijn zijn wanneer een medewerker die hiervan inhoudelijk verstand heeft mij zou proberen te bellen. Mijn gegevens zijn bij u bekend. Met vriendelijke groet, Elmedina Dautovic

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste mevrouw Dautovic, Wij zullen nogmaals trachten contact met u te leggen. Indien u in ons keuzemenu optie 2 kiest komt u automatisch uit bij onze afdeling klantenservice. Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 25 november 2016 om 14:50 geantwoord

Beste mevrouw Dautovic,

Ik heb uw ordergegevens nog eens ingezien en zie dat uw keuken 100% is opgeleverd op 18 november jl. Ik ga er van uit dat hiermee uw klacht naar behoren is opgelost.

Daan - Webcare Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door Elmedina Dautovic