Klacht: schade aan pakket

op 16 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de tweede keer heb ik schade aan een verzonden pakket.
Heb dit gemeld en heb een schadeformulier met de nodige foto’s opgestuurd naar hun.
Na ruim twee weken wachten heb ik gebeld en en is er volgens hun niets ontvangen.
Dit is de tweede keer dat dit zo verloopt.
Het pakket is na 7 weken bij mij terug bezorgd, is wel een heel lange tijd als iets zoek is of besschadigd.

Als de schade wordt vergoed.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 19 juli 2016 om 11:45 geantwoord

Beste Tien,

Wat ontzettend vervelend dat u nu tot twee keer toe schade heeft ervaren met uw zendingen.Op basis van uw e-mailadres kom ik een claim tegen over een internationale zending. Dergelijke claims hebben een lange behandeltijd aangezien deze via DHL Duitsland gaan. De termijn die de Duitse collega's nodig hebben, is 12-14 weken. Dan hebben wij in Nederland ook nog 2-4 weken de claim in behandeling. Ik moet u dan ook melden dat een dergelijke internationale claim 14-18 weken kan duren. Dat is natuurlijk afschuwelijk lang en ik kan me voorstellen dat u daar zeker niet gelukkig van wordt. Helaas kunnen wij vanuit NL geen invloed uitoefenen op de collega's in Duitsland.
De claim wordt echter wel behandeld. Ik zie dat deze in behandeling is en niet afgesloten of afgewezen. Hoe vervelend het ook is om te moeten wachten, ik moet u toch om geduld vragen. Mijn excuses voor het ongemak van de lange wachttijd die u ervaart met uw claim.

Raffaele
DHL Parcel
Webcare

Reactie van de melder van de klacht tien11

5 maanden geleden - Dag Raffaele Het beloofde mailtje dat de klacht in behandeling zou worden genomen heb ik helaas ook niet ontvangen. Dat was beloofd na een derde telefoontje. De eerste twee telefoontjes werd gezegd dat de melding van de schade zoek was. Met vriendelijke groet Tineke

Alle klachten die gemeld zijn door tien11