Klacht: Schade aan accordeon veroorzaakt door PostNL

op 30 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL verzaakt en komt haar verantwoordelijkheden niet na. Wij hebben een tijdje geleden een acordeon naar Berlijn gestuurd. Omdat het om een waardevolle zending ging hebben wij deze nog verzekerd, stel je voor dat er wat gebeurt onderweg. Het instrument is door onzorgvuldige behandeling enorm beschadigd tijdens transport.

Een zending die wij voor 1.650,00 verzekerd hebben blijkt over transportbanden, glijgoten en kantelinrichtingen te gaan. Als ik dat van te voren had geweten hadden we het instrument nooit laten vervoeren.

PostNL voert een ontmoedigingsbeleid om de schade eisende klant zo moe te krijgen dat ze het erbij laten zitten. De klachtafhandeling doen zij intern. In het begin dachten we nog dat het opgelost zou worden. De klachtenprocedure heeft erg veel tijd in beslag genomen met als gevolg een zeer onterechte afwijzing.

PostNL is niet in staat om waardevolle en kwetsbare goederen te verzenden, zelfs niet als deze speciaal verzekerd zijn.

Als onze gehele vordering, m.b.t. de schade aan onze zending, aan PostNL voldaan is.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 september 2016 om 10:47 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Burkhardt.

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket heeft verstuurd naar Berlijn, welke helaas met schade is aangekomen bij de ontvanger. De gegevens van het pakket heb ik bekeken in het systeem en er is inderdaad een onderzoek voor geweest.

Uit dit onderzoek begrijp ik dat de claim is afgewezen, omdat de wijze van verzending niet in orde zou zijn, waardoor er schade kon ontstaan. Dit is zeer betreurenswaardig uiteraard.

Ik vind het erg vervelend dat de behandeling van uw klacht niet naar uw tevredenheid is verlopen. Helaas kan ik u niets anders antwoorden dan mijn collega al heeft gedaan.

U kunt uw klacht binnen 1 jaar na dagtekening van de schriftelijke of telefonische reactie van PostNL voorleggen aan de Geschillencommissie Post. Deze probeert een schikking te bereiken tussen beide partijen. Als dat niet lukt, spreekt de Geschillencommissie een bindend advies uit.

Behandeling van uw klacht bij de Geschillencommissie Post kost éénmalig € 27,50 die u terug krijgt als u in het gelijk wordt gesteld. U kunt bellen met 070 – 3105310 of u gaat naar http://www.degeschillencommissie.nl/

Bij deze hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Reactie van de melder van de klacht PNL

2 maanden geleden - En dan ook nog een klant € 27,50 laten betalen om de klacht voor de geschillencommissie te krijgen... NIET KLANTVRIENDELIJK POSTNL!!! Is dit ook weer een interne commissie? PostNL handelt tot nu toe haar klachten zelf af... heel dubieus...

Reactie van de melder van de klacht PNL

2 maanden geleden - Wat ons betreft is de status dus nog niet opgelost!

Heeft op 30 september 2016 om 18:10 geantwoord

UPS is vele malen beter!

Hoe kan het zijn dat een gerenommeerd bedrijf als PostNL op deze manier met schade aan goederen om gaat. Wij hopen echt dat deze klacht bijdraagt tot een betere service in het algemeen.

Wij hebben al jaren ervaring met UPS maar wilden i.v.m. lagere kosten PostNL 'eens' proberen. Het is ons volledig duidelijk geworden. Voor waardevolle en kwetsbare zendingen is PostNL niet capabel is onze ervaring. Deze gang van zaken is ondenkbaar bij UPS, de service is daar in alle opzichten vele malen beter. Als klant bij UPS heb je het gevoel dat je gehoord wordt, PostNL zet je op het verkeerde been en laat je lang wachten.

Als bedrijf moet je staan voor je product en diensten. Natuurlijk kan het gebeuren dat er iets mis gaat, dan is het een kwestie van echt oplossen en niet de klant laten zitten met de problemen...

Alle klachten die gemeld zijn door PNL