Klacht: Schaam je PostNL

op 31 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hieronder het bericht van vanmorgen. En daaronder het bericht van gisteren. Nou inmiddels bijna 12:30 uur en nog steeds niet geleverd!! Ik kan begrijpen dat men ondanks de time slot die men calculeert, toch nog een kleine vertraging heeft, maar geen uren. Tjonge jonge wat ben ik teleurgesteld in PostNL. Ik ben echt ziedend!! Het vlees ligt al zo’n 40 uur buiten de koeling. Het interesseert ze werkelijk geen ene moer daar bij PostNl.! Ik laat het er niet bij zitten, als het vlees nog Überhaupt komt, dan zal ik kijken wat de toestand van het vlees is, maar indien die niet goed is WIL IK DIT VERGOED KRIJGEN. Ik laat dit zoveelste voorval niet rusten voordat dit vergoed is. Ik heb wederom contact opgenomen met de “klantenservice” , en ben ondanks mijn woede, heel beleeft gebleven, maar dat weerhield de dame van de klantenservice er niet van om gewoon het gesprek te beëindigen. “ Tja meneer we komen er toch niet uit, dus ik ga het gesprek beëindigen. Goeden dag meneer.” En toen Verbrak ze de verbinding..! Ik vind het echt ongehoord. Dit zijn “niet-Nederlandse-praktijken.. die PostNL hanteert.

Vers vlees nog steeds niet geleverd!!!
Gisteren het verhaal gemeld dat postNL mijn pakket vers vlees van meer dan 5 kilo dinsdag zou leveren, maar vervolgens toen ik belde kreeg ik te horen dat dit woensdag zou worden. Stel je even voor warm weer, vers vlees zonder koeling (…)! Vandaag (woensdag) zou men tussen 8:30 uur en 10:30 uur bezorgen echter, het is nou al bijna 11:30 uur maar pakket nog steeds niet bezorgd!!! Zo zie je zelfs na gisteren een klacht te hebben ingediend, en diverse telefoongesprekken laten ze zien dat het hun geen fluit interesseert!!! Gewoon een “afkoelstrategie” toepassen en enige empathie tonen zodat de klant rustig wordt maar vervolgens niks oplossen. Wat een slechte organisatie. Deze organisatie staat niet voor niets op de eerste plaats bij diverse klachten-sites..! Ik hoop dat steeds meer verkopers dit gaan inzien en een alternatieve bezorgdienst kiezen zodat deze amateur club zijn verdiende loon krijgt.

Ik had in het weekend een pakket vers vlees besteld van meer dan 5 kilo i.v.m geplande barbecue vanavond met gasten. Track en Trace barcode: 3STGIF073869441. Het pakket zou dinsdagmorgen 23 mei tussen 9:30 uur en 13:00 uur bezorgd worden echter, wordt pas morgen bezorgd i.v.m. ” gesloten verklaring” (…)! Op de website bij Track & Trace staat nog gewoon dat het pakket vandaag bezorgd wordt!! Ik vertrouwde het niet (op zich al veelzeggend), omdat het pakket om 11:00 uur nog steeds in het distributiecentrum was, en het telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Na bijna een uur in de wacht staand te hebben was de reactie sorry maar ik kan u niet helpen, het pakket wordt morgen bezorgd..!! Het blijkt dus dat er op mijn adres een op dinsdag gesloten verklaring staat bij PostNL terwijl ik gewoon een particulier ben..! Tjonge wat een amateur bende..! Hun fout, maar niet bereid tot een oplossing, en zelfs na aandringen geen mogelijkheid om door verbonden te worden met de supervisor / manager..! Ik hoefde ook niet op een vergoeding te rekenen..! Overigens er is nergens zichtbaar dat er op mijn adres een “gesloten verklaring” zit, zelfs niet in mijn account als ik inlog op PostNL. Ik woon hier al meer dan 20 jaar..! Ik ben bijzonder teleurgesteld en zal alle middelen gebruiken om dit recht te zetten. Ik heb voor 145 Euro verse vlees besteld dat nou al 2 dagen onderweg is en in het depot van PostNL ligt te vergaan.! Vervolgens komt er vanavond een groot aantal gasten. Fouten maken is menselijk maar om vervolgens zo botweg in de kou gezet te worden, dat verwacht ik niet van de zichzelf respecterend Nederlands bedrijf

Het bedrijf pretendeert de klantenservice zo hoog in het vaandel te hebben, is echter niets van te merken.
En dan zo’n soort van “ afkoelstrategie” Even de klant aanhoren, en wat empathie tonen en vervolgens niets doen…..schande..!

Gewenste Oplossing:

Het verse vlees (dat zich nou al 40 uur buiten de koeling bevind) vergoeden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 31 mei 2017 om 10:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Vaassen,

Erg spijtig te vernemen dat uw pakket met daarin vers vlees niet tijdig is afgeleverd. Ik snap dat u daar erg ontevreden over bent en wil namens PostNL mijn excuses hiervoor aanbieden.

Het streven is om de zending de volgende dag af te leveren. Dit is echter geen garantie. Door omstandigheden kan er vertraging ontstaan. In uw geval was dit in verband met een adreskenmerk. Volgen mijn informatie is uw zending inmiddels bezorgd. U heeft hierover ook contact gehad via diverse kanalen en het adreskenmerk is via die weg verwijderd zodat u in de toekomst weer uw pakketten op dinsdag kunt ontvangen. Verder wil ik u voor verdere afhandeling verwijzen naar de afzender aangezien zij ervoor hebben gekozen om het op deze manier te verzenden.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 31 mei 2017 om 12:45 geantwoord

Net zoals ik verwacht had. Dit noemen ze een oplossing (...)! Er is helemaal niets opgelost!! Gewoon wat prietpraat om de schijn hoog te houden maar NIKS oplossen. Het staat natuurlijk wel goed voor de statistieken. Zogenaamd weer een probleem opgelost. Laat me niet lachen....

Alle klachten die gemeld zijn door Maurice Vaassen