Klacht: Scannercode klopt niet

op 07 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakket besteld en na 10 dagen werd hij terugbezorgd bij de afzender.
Doet er een nieuwe sticker op en bij een parcelshop keurig gelabeld.Adres klopt kreeg een foto.Doch nadat hij werd opgehaald weer niet te volgen.Contact met DHL opgenomen en standaard elke keer de verkoper moet dit regelen.Net als de eerste pakket veel contact via een chat en conntact mails.Bleef de schuld aan andere geven terwijl het pakket een week op het sorteercentrum geweest.Via de chat nog onvriendelijk worden en partij te JIJ(en).Klantvriendelijkheid is er niet bij ontsla die mensen daar maar hebben geen enkele waarde voor een hulplijn.De verkoper heeft ontzettend zijn best gedaan en ook veel aan de bel getrokken bij DHL maar zelfs geen antwoord.Mijn verkoper heeft een gewone winkel en stuurde mij elke keer de goed labels door!DHL is exit alles via post.nl dus….

Als je normaal benaderd word en het probleem of fout ook kan benaderen naar de geadreseerde omdat die uiteindelijk al betaald heeft voor de verzending al gaat dat via de verkoper.Tevreden ben ik over de verkoper die deed goed zijn ding maar mocht niet baten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 maart 2020 om 12:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind u vervelend dat u zo'n negatieve ervaring bij ons heeft. De reden dat we u doorverwijzen naar de afzender, is omdat de afzender onze opdrachtgeverklant is en ons heeft betaald. U heeft vervolgens aan de afzender betaald en bent zijn klant. Het is dus fijn dat de afzender dit netjes voor u heeft opgepakt, maar dat is ook de manier waarop het hoort te gaan. Wij kunnen helaas geen informatie aan een ontvanger verstrekken omdat deze simpelweg onze klant niet is. Dit klinkt botter dan hoe ik het bedoel, maar ik bedoel daarmee te zeggen dat de ontvanger de klant van de verzender is en de verzender onze klant.

Hiermee is het misschien niet opgelost, maar hopelijk wel meer duidelijkheid voor u.

Judith
DHL Parcel Webcare

Heeft op 07 maart 2020 om 12:52 geantwoord

Beste Judith dit is geen oplossing voor de problematirek van een klantenservice.Dan moet je ook zeggen stuur als ontvangen geen chat of email.Wat nog raarder is in mijn geval dat mijn scannercode niet overeenkwam met mijn adres terwijl die er goed op stond.En ja daar kwam ik zelf achter door een app te downloaden en de code te scannen vanaf de foto.Daar zat de bezorger of sorteercentrum ook mee.Er word dus geen moeite gedaan om het direct via het adres te laten doen.Beetje jammer beetje laks.Pakket 1 kwam bij de afzender na 10 dagen terug het huidige pakket zwerft nog rond.Blij dat mijn verkoper er nog een had en wat denk je binnen 1 dag met Post.nl.(het kan wel)
Met vriendelijke groet terug
Ron

Alle klachten die gemeld zijn door RonversusDHL