Klacht: Onterechte verlenging abonnement Groter Groeien

op 15 januari 2011 over Sanoma in de categorie Media

In november 2009 heb ik een jaarabonnement op Groter Groeien genomen omdat daar een leuk kado bij zat voor mijn dochter. Gelijk in december van dat jaar heb ik toen per post een kort opzegbriefje gestuurd met de mededeling dat het hier om een jaarabonnement zou gaan, en ik dus niet van plan was hierna nog een keer tot verlenging over te gaan. Ik wist niet beter of mijn abonnement stopte eind 2010 en heb er verder geen acht meer op geslagen.

Op 24-12 ontving ik een herinneringsacceptgiro voor een nieuw jaar Groter Groeien. Vreemd want ik had nog nooit een eerste acceptgiro gekregen, want dan had ik uiteraard gelijk aan de bel getrokken. Ik heb gelijk getracht Sanoma/Zester telefonisch te bereiken doch ze waren die dag onbereikbaar. Ik heb linea recta gemaild.

Vervolgens kreeg ik een opzegbevestiging via de mail (gedateerd op 1 januari wat me sterk lijkt) van Jonge Gezinnen (?) waarin stond dat het laatste nummer van mijn abonnement nr 13 van 2011(!) zou zijn. Ik weer bellen (maar kwam er weer niet door na 11 minuten wachten) dus gemaild naar Sanoma/Zester. Gemeld dat er volgens mij een fout was geslopen in hun opzegbevestiging en dat ik derhalve graag een aangepaste opzegbevestiging tegemoet zag.

Deze mail heb ik een aantal keer moeten versturen voordat ik uberhaupt van iemand een reactie kreeg. Laat staan een leesbevestiging.

Hun reactie:
“U hebt in november 2009 een abonnement met een premie aangevraagd. Deze abonnementen zijn altijd tot wederopzegging, zoals ook vermeld in uw welkomstmail d.d. 17-11-2009.
Daar wij 6 weken voor de abonnementsperiode afliep van u geen opzegging hebben ontvangen, is het abonnement wederom verlengd.
Daar de incasso in november door u is gestorneerd, hebben wij u in december een acceptgiro toegezonden en dient deze alsnog te worden betaald.”

Er wordt met geen enkel woord gerept over mijn ruim op tijd per post gestuurde opzegbrief in december 2009, en men blijft stug hameren op een jaarverlenging zonder ECHT te luisteren naar mijn verhaal.

Gewenste oplossing

Simpel: een opzegbevestiging per december 2010! Zoals door mij al bij het aangaan van het abonnement aangegeven!

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

Bericht van Sanoma

9 jaren geleden - Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over uw abonnement Groter Groeien. Uw klacht wordt door de klantenservice van Jonge Gezinnen in behandeling genomen. Zij zullen contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,Sanna Sanoma Uitgevers B.V.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door felin