Klacht: Ruim €300 betalen voor NIKS

op 04 oktober 2011 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Medio mei hebben wij KPN benaderd met de vraag of het beschadigde ISRA-punt in onze woning hersteld kon worden. Na meerdere telefoontjes met diverse personen bij KPN werd ons verteld dat dit ISRA-punt kosteloos hersteld kon worden mits wij producten van KPN af zouden nemen. Wij hadden gemeld dat het ging om het ISRA-punt buiten de woning en niet binnen. Vervolgens werd er toch een binnen monteur gestuurd die ons vertelde dat het probleem niet kosteloos gerepareerd kon worden maar dat dit minstens 350,000 euro zou gaan kosten. Dat geld hebben wij eenvoudigweg niet. Wij hadden toen net het pakket internet, bellen en digitale televisie van KPN besteld omdat zonder de bestelling de monteur niet zou komen. Deze hebben we vervolgens gelijk telefonisch geannuleerd. Dit was geen probleem volgens de persoon die we spraken en we kregen hier de volgende dag een bevestiging van met als onderwerp ‘intrekken aanvraag’.

De volgende dag kregen wij alsnog het pakket thuis, maar deze hebben we gelijk weer op laten halen en hebben we niet eens geopend. Wij dachten dat hiermee de kous af was, maar tot onze verbazing blijkt nu dat KPN elke maand de kosten voor het pakket afschrijft. Na een telefoontje met een zeer onbehulpzame medewerker blijkt dat wij aan het contract vastzitten voor een jaar en hier niet onderuit kunnen. Dit vinden wij ongelooflijk omdat wij netjes hebben opgezegd en daar zelfs een bevestiging van hebben. Daarnaast betalen wij nu een jaar lang voor diensten die wij niet kunnen gebruiken en een pakket dat niet meer in ons bezit is. Wij betalen dus ruim 300,00 voor helemaal NIKS en bij KPN begrijpen ze niet dat dit voor gewone mensen enorm veel geld is. De halsstarrige houding van KPN vinden wij volkomen onbegrijpelijk en wij verwachten dan ook dat hier een oplossing voor komt.

Onmiddelijke stopzetting van automatische incasso en het geld retour wat inmiddels al is afgeschreven.

Alle klachten die gemeld zijn door Asiakitty1977