Klacht: RR165028629MY

op 20 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn vriendin uit Maleisie heeft 1,5 maand geleden een waardevol post naar mijn woonadres in Nederland verstuurd. Ze heeft zelf extra betaald om er zeker van te zijn, dat de post goed zal aankomen. Echter heb ik de post nog niet ontvangen. Vervolgens heb ik meerdere keren contact opgenomen met Post NL hoe het zit met de post. Ten eerste gaf Post NL aan dat de post naar de douane is verstuurd. En sindsdien is de post zoekgeraakt en kunnen ze niet meer traceren waar de post ligt. Ik heb zo’n idee, dat Post NL weigert om naar mijn verloren post te zoeken.

Ik ben pas tevreden als Post NL de verloren post heeft teruggevonden en naar mijn woonadres heeft verstuurd. Ik wacht nu al 2 maanden op de post, die voor mij erg dierbaar is.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 september 2016 om 15:59 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Tan,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat de verzender een zending vanuit Maleisië heeft verzonden, maar deze heeft u tot op heden nog niet ontvangen. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u moet zijn. Uiteraard excuses voor dit ontstane ongemak. Graag informeer ik u hierover.
Ik heb de scans voor u opgezocht en zie dat de zending op 3 augustus 2016 is ontvangen in Nederland. Er is geen 3S code aan gekoppeld en het is ook niet verder gegaan in het proces. Vaak gaan deze zendingen verder via briefpost. Wanneer u ook niets per briefpost heeft ontvangen, wil ik u adviseren contact op te nemen met de verzender. Die kan, volgens internationale afspraken, een onderzoek laten starten bij de eigen postorganisatie om uit te zoeken wat er nu precies is gebeurd.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Anonymous123