Klacht: Rijstijl PostNL bezorgers

op 09 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zojuist kwam er een bezorger de straat in scheuren, vol in de remmen om vervolgens vol gas achteruit te rijden. Onze huizen grenzen aan een speelpleintje voor de kinderen uit de straat. Heb de bezorger verzocht om zijn snelheid aan te passen ivm de kinderen. Aangezien 9 van de 10 bezorgers tijdens het rijden hier met van alles bezig is hebben ze geen oog voor de weg, ook deze bezorger was met van alles bezig behalve met verkeer. Op mijn vraag reageerde hij “hoezo moet ik m’n snelheid aanpassen?” “omdat je anders te laat bent als er een kind zonder te kijken oversteek”. “dat zeg jij” was zijn reactie. Meteen daarna scheurde hij weg en spuwde ook nog even voor me op de grond.

Wij wonen in een zeer rustige straat, dus de kinderen rennen helaas vaak de straat op zonder te kijken.

De bezorgers worden hier vaak aangesproken op hun rijgedrag. Maar Of ze verstaan onze taal niet of ze hebben maling aan ons, want wij zien geen verbeteringen qua rijstijl.

Rijgedrag aanpassen voor het een keer fout gaat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 oktober 2017 om 14:34 geantwoord

Geachte heer Sinnige,

Hartelijk dank voor uw melding omtrent het rijgedrag van één van onze chauffeurs. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat hij overlast heeft veroorzaakt voor u en andere weggebruikers en gevaarlijke situaties veroorzaakt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard ondernemen we actie in situaties als deze en zou ik graag een melding willen maken om de betreffende medewerker aan te laten spreken. Om dit te kunnen doen heb ik echter wel óf een kenteken óf een track&trace code nodig van een pakket wat door deze chauffeur is afgeleverd. Wilt u deze doorgeven mocht een dergelijke situatie zich in de toekomst weer voordoen?

Alle klachten die gemeld zijn door joosts1