Klacht: Rijgedrag postbezorger

Carlo2665RL2cghjk op 01 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag rond 14:30 komen wij thuis met een caravan. Wij willen deze achteruit inparkeren achter onze woning. Terwijl wij bezig zijn komt een busje van uw pakketdienst 8-VXL-63 de straat inrijden en wil achteruit langs onze auto en caravan rijden. Ik spreek hem aan en vraag heel even te wachten tot de caravan op zijn plaats staat.
Ondanks mijn verzoek rijdt uw medewerker door waarop ik stop. Het kon echt niet en het risico op een aanrijding was mij te groot.

De chauffeur rijdt vervolgens door en raakt daarbij een lantaarnpaal. Ik heb hem vervolgens opnieuw aangesproken op zijn rijgedrag. Hij was van mening dat hij aan het werk was en dus meer rechten op de weg had dan wij die daar met een caravan bezig zijn.

Zowel het rijgedrag als zijn houding jegens ons is onacceptabel. Doorrijden na een aanrijding is strafbaar.

Excuses jegens mij en melding van de aanrijding bij de politie. Eigenlijk is deze beroepschauffeur niet geschikt voor deze baan en zich onvoldoende bewust van zijn verantwoordelijkheid.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 01 november 2017 om 12:43 geantwoord

Geachte heer Kok,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger niet op u wilde wachten later tegen een lantaarnpaal is aangereden.

Ik begrijp dat het erg frustrerend is dat u bezig bent met het inparkeren van de caravan en dat u dit stil moet leggen omdat de bezorger er langs wil. Echter is het inparkeren van een caravan een speciale manoeuvre en moet u voorrang verlenen aan de bezorger.

Wat de lantaarnpaal betreft had de bezorger inderdaad de politie moeten bellen. Hiervoor heb ik een melding voor u aangemaakt en dit zal naar de verantwoordelijke afdeling gestuurd worden.

Carlo2665RL2cghjk

Heeft op 01 november 2017 om 17:28 geantwoord

De chauffeur reed zelf ook achteruit, dus dat argument kan al van tafel. Ik ben trouwens gestopt, dat heb ik gedaan om erger te voorkomen. Veel kwalijker is dat de bezorger, in het bijzijn van mijn dochter, volsterkt onterecht tegen mij tekeer gaat terwijl hij de ontstane situatie zélf veroorzaakte. U gaat volledig voorbij aan mijn opmerking over zijn rijgedrag en houding.

Alle klachten die gemeld zijn door