Klacht: ReusOnline weigert betaalde verbouwing af te maken

op 17 augustus 2017 over Reusonline in de categorie Aannemers

Een verbouwing van de badkamer, keuken en toilet laten uitvoeren door mijn voormalige werkgever en op basis van goed vertrouwen de gehele factuur vooraf voldaan. (heel dom, ik weet het nu) Prognose was binnen 5 weken klaar te zijn. (Gestart eind februari 2017) Het grove werk is godzijdank klaar maar nu, half augustus, is de verbouwing nog steeds niet klaar. Vloer kapot, kastdeuren kapot, schouw zeer onprofessioneel gemaakt, achterwand keuken besteld maar nooit geleverd, afwerking om te huilen, wasbak beschadigd, kortom, schandelijk afgeleverd.

Na vele uitvluchten over late leveringen door zijn leverancier etc, en ontelbaar whatsapp- en mail verkeer onze rechtsbijstand ingeschakeld. Reactie van de aannemer op de brief van onze advocaat en ik quote: ” U kunt doen wat u wilt. Mij voor het gerecht slepen, mij in het gevang zetten, mijn bedrijf failliet laten verklaren het doet er niet toe. MAAR IK REGEL NIKS VOOR UW KLANT AL MOET IK ER DOOD BIJ NEER VALLEN.

Dit omdat ik als klant maar bleef zeiken en zeuren (en dat is ook een quote) dat hij het moest afmaken. Gek he dat ik hem blijf benaderen? Want het is in zijn wereld blijkbaar heel normaal om een klus niet af te maken waar je wel volledig voor betaald bent? En als een klant dan zeurt kom je gewoon helemaal niet meer.

Omdat het mijn oude werkgever betreft weet ik dat dit soort oplichterspraktijken vaker zijn voorgekomen, deze eigenaar gaf echter zijn vroegere compagnon de schuld van de ellende van destijds waardoor ik hem geloofde en nu met de ellende zit van een vreselijk slecht afgewerkte keuken die niet helemaal af is.

Ik blijf doorgaan met mijn recht halen maar wil iedereen waarschuwen niet met dit bedrijf in zee te gaan, vooral de mooie praatjes van de eigenaar niet te geloven en ZEKER NIET vooraf te betalen!!

Foto’s, offertes en alle correspondentie heb ik gelukkig als bewijs maar zoals in de reactie naar onze advocaat heb ik daar weinig aan. Anderen waarschuwen is het minste wat ik dan kan doen.

De verbouwing hoort netjes afgemaakt te worden, zoals vooraf besproken en zoals staat vermeld in de offerte.

Alle klachten die gemeld zijn door Marianne Solar