Klacht: Retouropdracht niet opgehaald/pakket niet bezorgd

op 07 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren zou er een retouropdracht worden opgehaald tussen 11:00 uur en 15:00 uur. Binnen het aangegeven tijdvak is er niemand verschenen. Aangezien ik aan het einde van de dag een afspraak elders had, ben ik na 15:00 uur vertrokken. Bij thuiskomst lag er een briefje in mijn brievenbus dat er vandaag tussen 09:00 uur en 13:00 uur een nieuwe poging zou volgen. Tevens zou er in dat tijdvak een pakket door DHL bezorgd worden. Inmiddels is het 18:15 uur en heb ik nog niemand van DHL kunnen bespeuren en bij de status van de zending staat inmiddels ‘tijdelijke overmacht’. Rijkelijk laat.

Graag zou ik mijn pakket opgehaald/bezorgd zien binnen de aangegeven tijden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 augustus 2017 om 14:26 geantwoord

Beste Mirjam,

Bedankt voor jouw bericht. Je geeft aan dat de zending helaas niet afgehaald kon worden door tijdelijke overmacht. Dit is natuurlijk erg vervelend, vooral als je hiervoor thuis blijft. Ik heb hier dan ook een melding van gemaakt voor je.

Ik heb de zending en de afhaalopdracht voor je nagekeken en volgens mijn gegevens is het pakket afgeleverd bij de buren op nummer 3A. De afhaalopdracht is vandaag niet gelukt. Ik zou je dan ook willen adviseren hierover contact op te nemen met de Wehkamp. Zij kunnen een nieuwe afhaalopdracht voor je inboeken.

Sorry voor het ongemak.

Shannon, klantenservice DHL Parcel

Heeft op 07 augustus 2017 om 16:51 geantwoord

Dank voor een (deel) van de oplossing. DHL komt echter wederom op niet afgesproken tijden langs voor een afhaalopdracht na 2x (!) eerder te hebben verzuimd en nu mag ik dit oplossen met de Wehkamp. Het zou DHL sieren de verantwoordelijkheid niet af te schuiven.

Alle klachten die gemeld zijn door Mirjam1234