Klacht: retour sturen en veel fouten en dan de klant verbannen !

op 25 april 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

ik kocht eigenlijk al vanaf dag 1 bij coolblue en was daar ook meestal zeer tevreden over.Echter Coolblue werd groter en zo ook het wachten aan te telefoon werd langer en je merkte ook dat de persoon aan de andere kant van de lijn soms echt niet wist waar die over sprak.

Toen gebeurde er nogal wat rot dingen achter elkaar ik zal wat voorbeelden geven:

1.pakje afgeleverd met verkeerde item er in.

2.pakje afgeleverd met niet alle items erin.

3.pakje vergeten af te leveren (na 3x bellen dan toch gekregen)

4.pakje met zelfde dag service (meerdere keren fout gegaan niet gekomen met excuses wel maar weer klant moet bellen)

5.van diefstal worden beschuldigd terwijl ik gelukkig een email had van coolblue waarin stond we hebben uw product retour hier.

6.Als je je geld terug vraagd gaat het serieus 75% vd tijd fout en moet je er achter aan bellen!

7.Te vaak iets bestellen NIEUW en dan een gebruikt iets krijgen en als je dan belt is het jah sorry was tweede kans product had nooit mogen gebeuren,maar waarom steeds weer dan?

8.Ik dacht dat coolblue reclame maakte over iets retour sturen daar doen wij niet moeilijk over?? nee maar jullie verbannen wel de klant om de reden te veel artikelen retour terwijl ik voor duizenden euro’s bestel!
en dan ook als reden geven dat ik 1 x een grote mond had tegen uw personeel uhm ja wel meer dan 1x het was 2x zelfs de 1e keer was toen ik als dief werd neergezet en de 2e je raad het al de keer dat ik de 2e keer waar we nu op komen de nest retourde wegens DEFECT

ik kocht dus 1 nest thermostaat en deze kwam stuk aan ik had een monteur ingehuurd die wel betaald werd en weer naar huis ging om de dag erna weer terug te komen.Want ja nu komt het ik kocht 2e nest uit eigen zak weer 250 euro betaald omdat coolblue niet een vervangende kon sturen als de defecte niet bij hun was ok dus de 2e kwam en was ook stuk helemaal kwaad naar de gamma gegaan een goedkoop honeywell rondje besteld en die doet het nu.Maar het feit wil ook dat thermostaat 2 een gebruikte was wat ik ook vrij aso vond omdat ik een nieuwe betaald had.

maargoed alles retour en geld terug , en waarempel een ecxuses mail van coolblue met een waardebon van wel 10 euro voor het nest drama.
ok prima zal wel toeval zijn.maarja week later ofzo wilde ik mn nieuwe monitor gaan bestellen een dure rond de 800 euro dus het lukte niet ,ik belde de klanten service en die vertelde me doodleuk u bent geen klant meer we doen geen zaken meer met u! waarop ik vraag oh ok waarom niet meer dan? dat mag ik niet zeggen? Dus dan maar hoofdkantoor mailen en idd de reden kwam en was u stuurde te veel retour en de nest was schijnbaar de druppel. (zie excuus nest boven)

Nou laat ik even 1 ding voorop stellen er was totaal geen reden voor een ban omdat als er goed was gekeken had elke persoon kunnen zien dat ik een goed betalende klant was en de dupe was van jullie eigen fouten en die dan wegmoffelen door iemand te verbannen heel lelijk en heel erg.

Het grappige is dat ondanks de ban ik nog steeds klant ben onder een andere naam en dus nog steeds dingen koop,het vreemde is wel alleen dat er een stuk minder fouten worden gemaakt dus wat ik me sfvraag is was dit expres

dat coolblue het boetekleed aantrekt en een keer echte excuses maakt schriftelijk en ik hoef echt geen waardebon maar gewoon een brief waarin de baas van coolblue excuus maakt voor zijn personeel die mij hebben uitgemaakt voor dief en die zoveel fouten hebben gemaakt.

En graag zou ik soort ere herstel van mn account willen want ik vind het tot op de dag van vandaag niet kunnen om iemand zo weg te sturen als je zelf de fout maakt.De grote reden is dat ik hier post dat ik hoop dat grote baas pieter dit ook eens leest en dat hij weet hoe zn bedrijf naar de ** word geholpen door sommige mensen.En omdat ik nu nog steeds terug gebeld zou worden door een man die wel even zou onderzoeken waarom ik alle shit kreeg ,maar natuurlijk het bleef weer stil.Dus wat ik wil is duidelijk mn account terug.Ik ga hier geen namen noemen maar heb wel mails bewaard en chats dus een en ander is terug te lezen!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Reactie van de melder van de klacht paul0351

3 maanden geleden - tot op heden 1 twitter bericht gezien dat ze het gaan onderzoeken maarja dasr doen ze dus niets mee , dus wederom stilzwijgen en hopen maar dat er niet word doorgevraagd.Als je het zo ziet dan is het wel erg dat een bedrijf dat zich te boek zet om iedereen een smile te geven nou ik kan je zeggen ik heb geen smile coolblue en ben zeker niet de enige.En om je te verschuilen achter het zg niet reageren maak je alleen maar dat mensen meer en meer de media op gaan zoeken,zeker als je ook nog eens bewijs van dit alles hebben.Dus bij deze deel ik u mede dat ik deze klacht ook ga melden bij radar,kassa, en elke vorm/soort van internet websites/forums waar je kan waarschuwen voor dit soort winkels en hun praktijken.Dus mensen wees gewaarschuwd koop daar niets want als je een echt probleem hebt dan kicken ze je gewoon en lossen niets op het is een select groepje wat zo verdiend over jouw problemen.Plus het feit dat ze eerst ontkennen dat ze 2de hands nooit kunnen hebben gestuurd terwijl ik net op marktplaats zie "jawel coolblue 2ekans" m.a.w. 2e hands rommel die als nieuw word verkocht soms ,op marktplaats staat er ook bij veel dingen nu met 17% korting maarja check je mediamarkt dan kost de 2de hands troep die ook nog incompleet is nieuw goedkoper bij de lokale mediamarkt of bcc. Dus tja en als laatste jullie weten dondersgoed waar het omgaat in deze klacht en dat ik nu al maanden wacht op een fatsoenlijke reactie vsn jullie omtrent het zomaar zeggen geen klant meer te mogen zijn cq te weigeren (wat overigens onzin is want we hebben ander account geopend met andere naam dus no problem hoor) de vraag was waarom iemand ineens kicken als klant ,als je 10 min, ervoor een email stuurt met excuses en een waardebon van 10 euro.Niet dat pieter zwart die 10 euro zal missen maar ik denk dat hij het veel interesanter vind om te horen hoe mensen met zn bedrijf omgaan achter zn rug (les 1 ken je personeel) en geloof me ik had hele goede relaties met veel van uw personeel maar er zitten een paar rotte appels tussen en als ik die aan de lijn heb zijn ze zo moeilijk dat ze of de hoorn erop gooien of je in de wacht zetten meer dan 45 min en dan alsnog ophangen en jah als je dan terug bent je je krijgt zo'n eikel aan de telefoon krijgt deze wel de volle laag terug krijgt.Ik vraag u dan ook om eens persoonlijk te reageren of als dat niet kan een paar lok klanten in te zetten bij retouren en bij verkoop afhandeling ,met bij verkoop bijvoorbeeld goh ik ben niet zo handig kunt u me advies geven ,en dan eens kijken wat voor advies je krijgt wedden als je een gopro wilt hebben thuis komt met een eier koker dus doe je best mvg paul. En die man die het onderzoek deed naar mij heeft verteld het kwam ook omdat ik meerdere accounts heb ,nou das niet mijn probleem denk ik want ik heb er naar mijn weten maar 1 account dus hoe die andere er komen weet ik niet en ik heb ook geen toegang tot uw systeem ik zei ook tegen die man verwijder die dan als dat het probleem oplost maar nee dat kon niet ,nu snap ik ook waarom mn geld steeds zoek raakt bij julliešŸ˜”šŸ‘Dus doe hier je voordeel mee en zoek dat eens uit en kom dan terug bij me om me excuses aan te bieden en te zeggen sorry dat we u een dief hebben genoemd en sorry van alle fouten en het niet storten van uw geld en en het zomaar verbannen zonder geldige reden. (kocht vd week nog wat in de store utrecht en 2 x online dus kan wel kopen maar wil gewoon mn eigen account omdat er daar paar honderd bonnen in staan!!! en ik een goede klant ben vandaar er ook zoveel bonnen staanšŸ‘

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Beste Paul, Dankjewel voor uw uitgebreide review. Zo weten wij precies wat er aan de hand is. En daar schrikken we behoorlijk van! Want het lijkt er op dat er heel veel dingen niet netjes zijn gegaan. Dat vinden we onwijs vervelend en daarvoor willen we ook onze excuses aanbieden. We willen heel graag mee kijken wat we voor u kunnen doen. Zou u deze klachtomschrijving en Ć©Ć©n van uw ordernummers kunnen sturen naar geenglimlach@coolblue.nl? Dan gaan we daar direct mee aan de slag. Met vriendelijke groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht paul0351

3 maanden geleden - REACTIE KLANT 29-04-2017 11:29 tevens reactie op klacht.nl allereerst bedankt voor het reageren order:20419294 en 20388140 als voorbeeld even daar krijg ik dus na alle ellende ,baby in huis en geen thermostaat die werkt dus handmatig alles aan uit zetten hele nacht wakker omdat de nieuwe nest pas dag later kwam,plus dan nog het feit dat de eerste stuk was en de 2e weer eerst moest voorschieten 498 euro totaal al en dus ook kosten monteur a 75 euro voor nop. om het verhaal af te maken de wet van murphie deed nest 2 het dus niet omdat het bridge gedeelte stuk bleek te zijn ,maar geen nood zei de monteur geef me de bridge van nest 1 maar die kan ik gebruiken en doet deze het goed! ,uhm maar nest 1 is retour coolblue ..... dus de beste man vond het zo rot voor ons dat hij me bij de gamma een rondje van honeywell liet halen en deze erop heeft gezet en geen 2e kosten heeft gerekent. nou dit verhaal aan coolblue verteld en die jongeman schrok er ook van en dat het zo was gegaan maar ik zei al dat zullen regels zijn ,ik vind het alleen jammer voor iemand die al zo lamg klant is en door dit issue 75 euro lichter is wel een excusses krijgt en een waardebon van 10 euro om de pijn iets te verzachten.En natuurlijk werd het gewaardeerd maar wat er daarna gebeurde snap ik dus niet.Ik wilde een monitor bestellen daar mijne stuk was dus bel de klanten service omdat het me online niet lukte en ik had genoeg op de bank dus raadsel.... de medewerker (en dit is pasr dagen na de excuus mail) vertelde me doodleuk dat ik geen klant meer was omdat coolblue had besloten geen zaken meer te doen met mij.Waarop ik boos werd en op uitleg vroeg en de niet kreeg.vervolgens nog paar keer gebeld en geen resultaat. de ene zegt je hebt te veel retour gestuurd (waarop ik kon zeggen ,omdat meer dan 30% van de 50% stuk was of gebruikt dan hoef ik het idd niet) en de resterende 20% is heel vaak een retour cq swap geweest dat ik een retour stuurde omdat ik de zelfde product nam maar duurder! en de andere zegt het is omdat je een grote bek had tegen iemand van de klanten service en die heeft geklaagd en dat is het resultaat,waarop ik dus weer zei goh jullie nemen toch alles op luister maar terug dan ,dan hoor je dat ik maar 1 keer goed boos was en dat was nadat u mij voor dief uitmaakte en ik bewijs voor me neus had in de vorm van email. dan is er nog de reden dat er te veel accounts op mijn naam staan ja duh dat hebben jullie gedaan ik werd verteld omdat me geld elke keer bleef hangen steeds een andere account te openen en dat lukte toen niet,ik had jullie nog gevraagd deze samen te voegen tot 1 maar nee tuurlijk luisteren ho maar en nu mij zeggen verbannen door te veel accounts nou vertel me dan ook maar gelijk of ik dan iets met die accounts heb gedaan wat verbannen rechtvaardigd ? nee dus. dus ik kan echter maar 1 ding bedenken en dat is dat iemand die dag beledigd was door iets wat ik zei waarschijnlijk ging dat over,het vandaag nog service ,die ik lacherig komt wel een keer service noemde ,omdat bij mij elke keer vandaag nog service veranderde in 3 dagen later service! (epson xp 860) (gtx 1080) (en nog aantl dingen maar dan moet je meer tijd hebben en die heb ik niet gezien ik nog steeds zoals de meeste vd klantenservice medewerkers weten ziekenhuis in en uit ga en in de woonkamer in bed lig.Dus ja voor mij is bestellen online erg handig! Ik zal hier zeker geen namen noemen vd mensen die ik ken en die me kaartjes stuurde zelfs nog nadat ik verbannen was ben ik nog 3 keer gebeld door medwerkers die het dus net als mij te gek voor woorden vonden en me veel sterkte en beterschap wensde en die medewerkers weten ook dat ik nog steeds bestel en betaal sinds de verbanning.maar dit doet er even niet toe maar wat ik probeer te laten zien is wat hier gebeurd is. zoals ik het zie coolblue maakt groot aantal fouten ,er gebeurd niets dan excuus of waardebon klant maakt zich terecht een of twee keer flink boos wat ik in mijn ogen terecht vind gezien ik bijna 1 jaar lang achter elke bestelling of retour moest bellen om ervoor te zorgen dat het in orde kwam. dus mijn oprechte mening in deze is heel veel rook en geen vuur (ex brandweerman) en ik hoop dat er iemand nu eens heel secuur gaat nakijken waar cb fouten gemaakt heeft en daar ook gelijk kijkt naar de retouren en kijkt of er gelijk erna besteld is.(meestal als vervanging voor de retour) en graag band opnames luisteren zodat je kan horen dat ik eerlijk en oprecht ben en altijd bij fouten meestal gelijk er op wees en samen tot een oplossing probeerde te komen en pas als de andere persoon lelijk deed naar mij ik lelijk terug deed omdat immers mijn geld ,mijn bestelling ging fout.... alles voor een glimlach toch .... en wat vraag ik nou helemaal , mn account terug verder niets geen geld oh ja misschien 1 sorry dat zou leuk zijn maar voor mij niet nodig meer mn vrouw die erg boos is. mvg Naam staat op de mail naar geenglimlach De monteur mailde nog terug dat hij had gevonden waarom hij het niet deed bij mij en de ketelcheck aangepast moet worden voor ketels met een a+++ pomp daar doet nest het niet op!!

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 29 april 2017 om 22:34 geantwoord

Beste Paul,

Bedankt voor de uitgebreide reactie en alle aanvullende informatie. Wij waarderen de volledigheid van uw kant van het verhaal. Wij zullen de e-mail die u gestuurd hebt naar geenglimlach@coolblue.nl in behandeling nemen en het contact via e-mail verder voortzetten. U kunt uitkijken naar een bericht van ons.

Coolblue

Heeft op 29 april 2017 om 23:13 geantwoord

even een kleine correctie ik moest een cijfer geven heb voor het gemak 1 gedrukt omdat ik geen oplossing gehad heb alleen een mail met uw klacht is in behandeling.Das een beetje het zelfde als morgen is het zondag....de reactie waar ik op wacht moet nog komen pas dan kan ik hier typen dat het is opgelost en ik zal dat ook zeker doen wat de uitkomst ook zal zijn maar voor nu is er geen oplossing alleen een gelezen bericht. mvg paul

Reactie van de melder van de klacht paul0351

3 maanden geleden - opgelost ,coolblue heeft vanmiddag gebeld en een en ander verteld en excusses gemaakt voor het diefstal gebeuren. de gewenste oplossing die ik wilde heb ik gekregen en ik ben weer blij met mn account terug.Dat was ook alles wat ik wilde meer niet dus bij deze dank voor deze mooie oplossing Nikki van Backoffice bij deze is de klacht dan ook opgelost en is coolblue weer mijn hoofdlevereancier :P

Alle klachten die gemeld zijn door paul0351