Klacht: Retour geweigerd

op 21 september 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Net zoals vele anderen, had ik ook de intentie om via een link een product van forskolin te proberen.
Ik gaf mijn gegevens in en kreeg het product aan.
Uiteindelijk na het een paar dagen te laten liggen, heb ik het retourformulier ingevuld en dan te laat mijn product terug gestuurd. 1 dag te laat!! Het product is nog geseald!!
Na 20 verschillende mails te sturen naar Forskolin zelf om dit op te lossen, blijf ik de reactie krijgen dat ze geen RMA hebben ontvangen van mij en dat ik te laat was met de terugzending. Nu blijf ik ook mails ontvangen van het incassobedrijf en dit baart me toch wel zorgen.
Heb ook hen al meermaals gebeld, maar volgens hen moet ik de factuur betalen.. Ik hoop echt dat dit kan opgelost worden. Ik wil echt geen 140 euro gaan betalen, voor een product dat ik nog niet heb aangeraakt en dat dus gewoon terug bij de verzender is…

Ik heb wel gezien dat bralex een retourformulier gebruikt op hun site voor een aanvraag RMA , maar ik heb het retourformulier ingevuld via de site van forskolin. Heb hier wel nooit een RAM van ontvangen (misschien in spam??) . In ieder geval ik wil dit opgelost zien.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de factuur weg is en de brieven van het incassobedrijf.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 03 oktober 2017 om 13:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sofie Jansen,

Wat een vervelende situatie. Ik zal eerst de situatie schetsen wat er gebeurd is.

U heeft een bestelling geplaatst en deze bestelling is in ontvangst genomen op d.d. 23.6.2017.
Op d.d. 11.7.2017 hebben wij uw retourzending ontvangen. Dit is ruim een maand later. U heeft namelijk een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen.

Op d.d. 11.7.2017 hebben wij u een e-mail gestuurd dat u te laat bent met retourneren en dat wij daarom uw retourzending afkeuren.

Wij willen omtrent deze klacht zeker wel een oplossing zoeken. Het feit blijft dat u wel buiten het retour termijn de producten heeft geretourneerd. Om deze reden kunnen wij de gehele factuur niet crediteren.

Wat wij wel kunnen aanbieden is om het product kosteloos naar u terug te zenden en dat wij de factuur met 50 procent crediteren. Dit betekent dat u 49,95 euro dient te betalen. Indien dit betaald word voor vrijdag 6.10.2017 zullen wij de vordering van het incassobureau ook terugtrekken.

Ik wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Laura Fenanlamber

Heeft op 03 oktober 2017 om 14:34 geantwoord

Ik wil het product helemaal niet terug ontvangen.
Ik wil het helemaal niet gebruiken, dus ook niet betalen...

Alle klachten die gemeld zijn door Sofiej