Klacht: Retour afzender buitenland

op 11 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb wat besteld uit het buitenland en volgens Postnl werd deze geleverd, maar ik was niet thuis. Verder heeft postnl geen afhaalbrief achtergelaten en het heeft twee weken bij de afhaallocatie gelegen. Na die weken is het teruggestuurd naar de afzender. Ik heb twee keer postnl gebeld over de status van de zending en heb te horen gekregen dat die bij de afhaallocatie ligt, maar toen bleek dat het te laat was om die af te halen. Ik heb meteen een klacht van gemaakt die ik niets meer van heb gehoord. Ik heb wel een track en trace code gekregen, maar deze staat al een week bij de sorteercentrum. Mijn vraag is hoelang gaat dit duren tot die ontvangen is door de afzender? En waarom is er geen mogelijkheid om deze weer te gaan leveren aan de ontvanger terwijl dit een week daar ligt??

Gewenste Oplossing:

Graag deze uit het sorteercentrum halen en weer leveren op mijn postadres

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 16:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Karim,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket retour is gestuurd. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u is, zeker aangezien het nu weer naar het buitenland gestuurd wordt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Wanneer een pakket retour gaat kunnen wij dit niet tegenhouden. Wanneer het van buiten Europa afkomstig is, wordt het in 10 tot 12 weken bij de afzender bezorgd. U kunt daarom het beste met diegene contact opnemen om een oplossing te zoeken.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 16:47 geantwoord

10 tot 12 weken is best wel lang. De afzender wil het geld niet weer overmaken tot het pakket binnen is. Ik ben niet tevreden met deze oplossing!! Ik ben ben gewoon boos dat het twee weken op de afhaallocatie lag en ik geen melding heb ontvangen!!

Alle klachten die gemeld zijn door karimxp