Klacht: Retour

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een maand geleden vanuit het buitenland een pakket besteld. Na een maand is deze dus eindelijk in Nederland aangekomen. Via de tracking vangnet bedrijf kon ik zien dat het pakket bezorgd moest zijn.

Helaas is dit niet het geval. Na contact opgenomen te hebben met het bedrijf heb ik via hen een track and trace van Post NL gekregen. Op die track and trace was ook te zien dat het pakket op 1 december moest zijn bezorgd. Helaas is het bezorgd op een ander adres als wat ik heb door gegeven bij bestelling.

Na contact opgenomen te hebben met PostNL kreeg ik te horen dat mijn pakket retour werd verzonden.. Dit vind ik belachelijk! Mijn adres stond duidelijk vermeld en er is zelfs nooit de moeite gedaan het bij mij aan te bieden.

Als ik van het bedrijf geen track and trace had gehad had ik sowieso nooit geweten waar mijn pakket was.

3STBVE7897209

Ik wil alsnog mijn pakket ontvangen aangezien het aanwezig is in Nederland

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 11:58 geantwoord

Geachte mevrouw Brand,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket retour is gestuurd. Het is niet mogelijk om dit tegen te houden, dus het zal terug gaan naar de afzender. Om die reden wil ik u aanraden om met de afzender in contact te blijven. Voor een pakket dat binnen Europa is verstuurd bedraagt de retourtermijn 2 tot 3 weken. Voor een pakket van buiten Europa is deze termijn 10 tot 12 weken.

Zodra de afzender het pakket weer terug heeft, kan het hopelijk snel opnieuw naar u worden verstuurd.

Heeft op 22 december 2017 om 12:07 geantwoord

Het inmiddels al weer een aardige tijd geleden dat ik deze klacht heb geplaatst..

Van een termijn van 10 tot 12 weken klopt dan ook niets van aangezien mijn pakket na 2 weken pleiten was en buiten Europa. Heb contact gehad met de afzender maar zij kunnen hier niets aan doen en leggen de fout bij jullie.

Het enige wat ik heb kunnen doen is een klacht indienen tegen de bezorger. Want er is gebleken dat deze het pakket gewoon bij een afhaalpunt heeft gebracht zonder mij hier van op de hoogte te stellen.

Bedankt PostNL!

Alle klachten die gemeld zijn door BrandD