Klacht: Restschuld bij ING

op 04 augustus 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Na verkoop van het huis van mij en mijn ex-vriend is er voor mij een restschuld overgebleven bij ING Bank.

Omdat er destijds geen mogelijkheden voor mij bestonden om deze restschuld op enigerlei wijze mee te financieren met mijn nieuwe hypotheek en ik nog voordat ik kon onderhandelen over een oplossing met ING deze al was aangemeld bij BKR. Bovendien werd mijn dossier doorgestuurd naar Vesting Finance Fiditon. Na veel moeite heb ik in 2012 een regeling van € 50,– per maand kunnen treffen met deze club. Dat is een paar jaar goed gegaan, totdat Fidiiton niet langer genoegen nam met een bedrag van € 50 en van mij min of meer eiste om minimaal € 95 te gaan betalen. Ik heb daarin vanaf vorig jaar schoorvoetend toegestemd, alhoewel ik hiervoor bovenop mijn huidige lasten eigenlijk geen ruimte heb. Met veel moeite heb ik het een jaar kunnen volhouden, maar met mijn inkomsten als ZZP-er, die sterk fluctueren lukte het mij vanaf februari jl. steeds moeilijker en heb ik zodoende een achterstand opgelopen.

Omdat er met Fiditon moeilijk valt te praten (in het begin belde ik nog wel eens met hen, maar er viel van hun kant weinig begrip te verwachten want het enige wat er gezegd kon worden was “Wij hebben met u een afspraak gemaakt dat u xxx per maand betaalt”. Met persoonlijke omstandigheden hebben zij geen bal te maken en je MOET zeggen binnen welke termijn je denkt te kunnen betalen. Als je zegt dat je dat niet op dat moment kunt voorzien vanwege overige lasten, blijft men aandringen net zolang totdat je maar een toezegging doet.

Vanwege allerlei onvoorziene betalingsregelingen en bijkomende rekeningen heb ik dus een hoop onrust aan mijn hoofd en dat is dan ook de reden dat e.e.a. voor wat betreft de restschuld in het slop is geraakt.

Nu ontving ik recent een brief van Fiditon dat ik gewezen werd op de achterstand en wanneer ik niet het volledige bedrag binnen 14 dagen zou betalen men mijn dossier aan een buitendienstmedewerker zou overdragen. Ik heb dit opgevat als een indirecte bedreiging en heb hen een e-mail gestuurd waarin ik nog eens mijn situatie uitlegde en hen erop wees dat ik mij niet liet dreigen met buitendienstmedewerkers.

Ik heb hen toen verzocht mij nog een uitstel te verlenen waarbinnen ik zou proberen om de betalingen weer te hervatten en/of de achterstand in te lopen.

Zoals te verwachten viel, is men opnieuw niet voor rede vatbaar en mijn interpretatie van een dreigement met een buitendienstmedewerker werd als niet waar afgedaan. Ik moest dit niet zo zien, maar meer als een poging tot een en ander minnelijk op te lossen. Tevens werd in het antwoord te kennen gegeven dat, wanneer ik niet binnen vijf dagen na die e-mail met een voorstel van mijn kant zou komen er rechtsmaatregelen tegen mij zouden worden getroffen.

Uit het bovenstaande blijkt toch wel dat er met Fiditon niet te praten valt en dat zij totaal niet voor rede vatbaar zijn. Met het gemiddelde deurwaarderskantoor valt nog beter te communiceren.

Ik ben nu ten einde raad. Omzetting naar een gewone lening is geen optie. En bovendien heeft Fiditon mij opnieuw – zonder nadere aankondiging – bij BKR aangemeld, waardoor ik, al zouden mijn inkomsten dit op enig moment toelaten, nog steeds geen lening kan krijgen.

Ik durf rustig te beweren dat ik Vesting Finance een boevenclub vindt met maffiamanieren.

Als ze mij op deze uitspraak willen afrekenen, dan moeten ze dat maar doen. Ik laat mij niet terroriseren en gek maken.

BKR-codering weghalen en mij een (redelijke) termijn gunnen waarbinnen ik de betalingen weer kan hervatten en/of de achterstand inlopen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 11 augustus 2016 om 10:54 geantwoord