Klacht: restitutie van kosten die ontstaan d.m.v. onrechtmatig sms-systeem van Telefuture

op 07 oktober 2011 over Telefuture in de categorie Incassobureaus

Op de een of andere manier is Telefuture aan mijn mobiele telefoonnummer gekomen en zend mij nu iedere zondagavond 3 sms-jes (afzender 6999) met een soort prijsvraag of puzzel, waar volgens deze sms-jes wat mee te winnen valt.

Dit is begonnen op 7 augustus 2011, kort na de ingebruikname van mijn nieuwe mobiele telefoon.

Ik heb daar geen behoefte aan en “delete” deze sms-jes altijd meteen. En schonk er verder geen aandacht aan.
Nu ik mijn facturen van mijn nieuwe mobiele telefoon en nieuwe abbonnement voor het eerst heb bekeken, blijkt dat er per sms-je afkomstig van 6999 (Telefuture) maar liefst €2,52 (zegge: twee Euro en twee-en-vijftig Euro-cent) in rekening wordt gebracht! En dat dit mij tot nu toe €98,28 (zegge: acht-en-negentig Euro en acht-en-twintig Euro-cent) heeft gekost. Voor iets waar ik helemaal niet om heb gevraagd, waarbij geen waarschuwing was i.v.m. de enorme kosten en waar mij geen enkele keuze werd gelaten of ik deze sms-jes nu wilde ontvangen of niet.

Dit is belachelijk en komt mij als onrechtmatig voor.

Persoonlijk zou ik graag per ommegaande restitutie van de 98,28 Euro willen ontvangen en dat deze sms-jes volledig worden gestopt.

In zijn algemeenheid zou ik graag zien, dat:
1. De mensen, die achter deze activiteiten van Telefuture gestraft worden voor hun diefstal d.m.v. deze sluwe methode.
2. Het zou goed zijn, wanneer de betreffende provider, T-Mobile in dit geval, ook gestraft wordt voor het faciliteren van dergelijke onrechtmatige sms-jes.
3. Dat de persoon of organisatie, die mobiele nummers doorgeeft/doorgeven aan organisaties, zoals Telefuture, opgespoord en gestraft worden voor de betreffende handelwijze.

Alle klachten die gemeld zijn door wiethuid