Klacht: restitutie kosten CBR praktijkexamen + gratis herexamen

op 27 december 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Aan de betrokkenen der afhandelen van klachten
Betreft: restitutie kosten gratis herexamen
Datum: 27-12-2017
Geachte heer, mevrouw,
Volgend op artikel 8 voor klachten indienen van ANWB rijopleiding algemene voorwaarden dien ik een klacht in tegen de rijschool Kemp Lelystad naar aanleiding van de volgende feiten.
Feiten zijn als volgt:
1. In Juli 2017 heb ik telefonisch contact opgenomen met de rijschool Kemp te Lelystad naar aanleiding van een advertentie betreft een Zomerdeal Pakket.
2. Producten van het Zomerdeal zijn: 22 lessen pakket, praktijkexamen CBR, gratis herexamen garantie, praktijkbegeleidingsboek en Trefzeker theoriepakket ten koste van 1.472,- euro
3. De rijschool was direct geïnformeerd van het feit dat ik geen beginner was en dat ik herexamen moest afleggen. De rijschool ging telefonisch daarmee akkoord.
4. Op 07-07-2017 heb ik mijn proefles met mijn rij-instructeur gehad. Mijn coach heeft mijn niveau van rijden beoordeeld aan de hand van een formulier. Mijn niveau was van een ervaren leerling. Uit haar advies volgde dat ik in aanmerking kan komen voor de Zomerdeal, inclusief het gratis herexamen. Mijn coach heeft het zowel mondeling als schriftelijk bevestigd. Een kopie van het proeflesformulier treft u bijgesloten.
5. Na mijn officiële aanmelding bij Kemp rijschool heeft de rijschool in de eerste week na de proefles mij geïnformeerd dat ik een BNOR examen moet afleggen.
6. Tijdens mijn rijlessen heb ik nog extra informatie van mijn coach gehoord over het BNOR.
7. Medio de periode van mijn rijlessen kreeg ik van mijn rijinstructeur het ‘contract’ met de rijschool te ondertekenen. In het contract stonden het akkoord met de Zomerdeal en alle onderdelen, en de kosten van het pakket inclusief het CBR praktijkexamen t.w.v. 1.472,- euro.
Mijn coach en ik hebben beiden de papieren ondertekend. De rijschool heeft 1 originele versie en ik kreeg 1 versie. Bijgesloten een kopie.
8. Nadat ik het herexamen heb afgelegd, kreeg ik van de rijschool te horen dat ik de kosten van het herexamen ook volledig moet betalen (290,- euro) terwijl het herexamen gratis moet zijn zoals de Zomerdeal dat constateert.
9. Aangezien de factuur een bepaalde betaaldatum heeft, moest ik de kosten (290,- euro ) helaas betalen voor het gratis herexamen.
Na een telefonische overleg , e-mailen en contacten met de rijschool is deze zaak niet opgelost. De rijschool komt bij ieder contact met een andere excuus. Na het uitzoeken is niets waar gebleven van deze excuses en alles is conform de feiten bovenaan.
Het gaat erom dat ik een contract heb ondertekend naar alle waarheid, en ik heb alles volgens het contract gehandeld. De rijschool, mijn coach en ik zijn allen akkoord gegaan voor het aansluiten van het contract.
Ik vind het niet eerlijk en niet vriendelijk dat ik op zo’n wijze behandeld word door de rijschool Kemp. Daarbij vond ik het niet fijn dat de rijschool met verschillende excuses komt waarbij niets is waar gebleken.
Naar aanleiding van de bovengenoemde feiten vind ik dat de rijschool KEMP te Lelystad niet aan haar afspraken noch aan de voorwaarden heeft voldaan. Juridisch heeft de rijschool Kemp een fraude gepleegd.
Graag claim ik het bedrag van 290,- euro terug. Dit is mijn recht.

Alvast hartelijk bedankt voor het in acht nemen en het afhandelen van mijn klacht.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Shams Edani
dd. 27-12-2017

Restitutie bedrag 290,- euro

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shams Ed