Klacht: Reparatie duurt veel te lang

op 22 juni 2016 over Bax-shop.nl in de categorie Muziekwinkel

Op 18 november 2015 kocht ik bij Bax-shop de Focusrite Scarlett Studio opname set. Deze werd netjes na een paar dagen geleverd. Ik heb gelijk vooral de audio interface uitgeprobeerd en de headphones. Dit werkte allemaal naar behoren.

Een paar maanden later wilde ik de microfoon gebruiken die ook in de bundel zat. Op het moment dat ik hem op mijn standaard wil monteren draai ik zonder enige moeite de schroef van de microfoonclip kapot. Nog geen week later doen de headphones het ook niet zo lekker meer. Op 25 februari 2016 heb ik contact gehad met een medewerker van Bax-shop en een retouraanvraag gedaan. Alles viel nog binnen de garantietermijn. Opsturen naar Bax-shop voor reparatie dus. Op 1 maart bevestiging gekregen dat mijn pakket binnen was gekomen.

Na een paar weken niets gehoord te hebben over wat er precies met mijn defecte producten gaat gebeuren, stuurde ik op 25 maart een mail met de vraag hoe de procedure nu verder verloopt; worden mijn producten gerepareerd of krijg ik nieuwe toegestuurd?

Op 1 april een mail gehad dat de producten zijn ontvangen en zijn aangeboden bij de leverancier voor herstelling/vervanging. Ze verwachten uiterlijk de volgende week concretere informatie te hebben betreffende de resterende duur van de reparatie. “Ik zal u daarover vervolgens op de hoogte houden.”

En hier begint het..

Een week gaat voorbij.. 2 weken gaan voorbij.. 3 weken gaan voorbij.. Ik besluit op 28 april nog maar een mail te sturen betreffende de huidige status van mijn defecte producten.

De volgende dag een mail teruggekregen dat de Bax-shop medewerker contact heeft gehad met de leverancier en dat ze een terugkoppeling geven met een update van mijn reparatie.

Op 10 mei een mail gehad dat de leverancier aan het wachten was op onderdelen en dat ze deze hebben ontvangen en dat ze mijn producten naar verwachting het eind van die week terugsturen naar Bax-Shop. “Zodra we het product hebben ontvangen en hebben verwerkt, sturen wij het product naar u. Zodra dit gebeurd, dan krijgt u hier uiteraard bericht van.”

Weer een maand verder en weer helemaal niks. Mijn geduld is op. Op vrijdag 10 juni een mail gestuurd en dit ook duidelijk laten merken en dat ik binnen een week ofwel mijn gerepareerde producten, ofwel nieuwe producten op mijn deurmat wil hebben. Zo niet, dan zijn ze een klant armer en een negatieve review rijker op klacht.nl. Hierop kreeg ik als antwoord wat mijn klantnummer was, zodat ze konden kijken wat ze voor mij konden doen. Zaterdag 11 juni een mail teruggestuurd met mijn klantnummer, het is nu vrijdag 17 juni, een week later, en nog steeds geen verder antwoord op mijn ‘boze’ mail.

Dan maar op deze manier.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn gerepareerde of nieuwe headphones en microfoonclip ontvangen heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Nick Kleinee