Klacht: Proef abonnement FR stilzwijgend verlengd

op 28 februari 2013 over Rendement in de categorie Magazines

Ik heb via een website een proefabonnement Fiscaal Rendement afgesloten. Nu krijg ik een factuur voor 94,29 euro voor nog 7 nummers. Ik heb ze gebeld maar mij werd verteld dat de wet van Dam geen betrekking heeft op hun bladen want zijn doen B2B en zijn dus zakelijke markt waar de wet van Dam geen betrekking op heeft. Dit staat ook vermeld in hun algemene voorwaarden.
Ten eerste ben ik geen zakelijke klant maar een consument die via een simpele website bij hen terecht is gekomen waar mij nergens werd vermeld dat ik als zakelijke klant behandeld zou worden. Nergens, tijdens het proces van proefabonnement aanvraag, is mij gevraagd of ik zakelijk ben of prive. Ik vind het allerminst vreemd en getuige van slechte smaak door een simpele tekst in de algemene voorwaarden op te stellen dat je je hiermee vrijwaard.

Per direct het abonnement stop zetten en openstaande factuur nietig verklaren.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

Bericht van Rendement

6 jaren geleden - Beste lezer, Inmiddels is er al contact geweest met de klant. Om geen verkeerd beeld te scheppen, wil ik hierbij vermelden dat de werkwijze van Rendement Uitgeverij overeenstemming is met de daarvoor geldende Nederlandse wet- en regelgeving. De Wet van Dam geldt alleen voor consumenten en geldt niet voor zakelijke overeenkomsten. De producten van Rendement richten zich op de zakelijke markt met praktische vakbladen voor het midden- en kleinbedrijf. Dat houdt in dat de Wet van Dam niet van toepassing is op onze abonnementen. Kim Rendement Uitgeverij

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door