Klacht: ongewilde verlenging

op 12 december 2011 over Rendement in de categorie Magazines

Ik ben het al meer op deze site tegengekomen. Voor mij geldt helaas hetzelfde. vriendeliijke mevrouw belde me op voor een proefabbonement van 10 euro. GEHEEL VRIJBLIJVEND…..

Voor ik het wist waren het 3 abbo’s, dus 30 euro. De post bleef groeien met allerlei aanbiedingen, cursussen en nog meer blaadjes. Voor de duidelijkheid; ik heb nooit gereageerd.

Ik merkte dat het blad niet aan mijn wensen voldeed en eindigde vaak met plastic en al in de prullenbak. Verder geen aandacht aan besteed en ook niet in de gaten gehouden wanneer dat proefabbonement afloopt. Volgens mij behoor je ook gebeld te worden of het blad je bevalt om zodoende een “echt” abbonement af te sluiten. De gepeperde rekeningen stromen nu binnen.

Omgerekend vragen ze €24 per blad!! Let wel, dit is een tweekleuren druk met een nietje er in. Dat ga ik never betalen voor een blad.

Ze weten mij wel te vinden, maar telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en op m’n email wordt niet gereageerd.

Wat nu? Ik ga in ieder geval niet betalen. Maar ik wil vooral anderen waarschuwen voor de praktijken van Rendement.

crediteren van de rekeningen. Ik ben betaal die 3 proefbladen aangezien ik daar mee accoord ben gegaan.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rendement

Heeft op 20 december 2011 om 13:59 geantwoord

Wij vinden het vervelend te horen dat u een klacht heeft met betrekking tot (een van) onze producten.
U bent inderdaad telefonisch benaderd voor een kennismakingsabonnement tegen gereduceerd tarief. Volgens onze administratie heeft u aangegeven drie verschillende uitgaven te willen ontvangen.
Op al onze abonnementen zijn voorwaarden van toepassing. Deze abonnementsvoorwaarden staan vermeld in het colofon van onze magazines. Tevens is bij het eerste nummer een begeleidend schrijven meegestuurd. Ook hierin hebben wij vermeld dat abonnementsvoorwaarden van toepassing zijn. De abonnementen zijn conform onze voorwaarden automatisch verlengd. U heeft deze verlenging betaald op 13 oktober 2011.

Van u hebben wij geen correspondentie in onze administratie kunnen terugvinden met betrekking tot deze abonnementen die u sinds maart elke maand ontvangt.

Mocht u nog vragen hebben dan adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice: klantenservice@rendement.nl of bel 010-2433933.

Heeft op 02 februari 2012 om 09:30 geantwoord

Zojuist gebeld met Rendement, in eerste instantie werd me verteld dat er niet heel veel aan veranderd kon worden. Na overleg met haar leidinggevende heeft ze me toegezegd dat alle facturen gecrediteerd worden. Ik krijg hier nog een volledige bevestiging van toegestuurd.
Na het ontvangen van de bevestiging zal ik deze klacht als zijnde afgesloten aanmerken.

UPDATE JANUARI 2012:

Er is inderdaad een bevestiging binnen gekomen dat het abonnement opgezegd is. Maar dit is per 1 november 2012!!! Dus gewoon een jaar opzegtermijn. Het zal wel weer ergens juridisch afgedekt zijn in de algemene voorwaarden. Ik irriteer me mateloos aan deze manier van ondernemen. Zeker als je de reactie hierboven ziet van rendement. Kom op zeg. Neem je verantwoordelijkheden als bedrijf en smeer me niet nog een jaar een niet gewenst blad(en) aan.

Alle klachten die gemeld zijn door mauricebraaksma